Opgelost door KPN: tragere internetverbinding sinds interactieve TV, foutief voorgelicht

W.A. Buijsse

KPN heeft ons benaderd om over te stappen op interactieve TV, zou voor meerdere TV's mogelijk zijn en we zouden een snellere internetverbinding krijgen.
Na 2 x geen telefoon en internetverbinding te hebben (1 x 1 dag, 2e x 3 dagen) kwam de monteur (ingehuurd door KPN) om interactieve TV aan te sluiten. Hij heeft geregeld dat we internet en telefoon werkten en sloot interactieve TV aan. Echter bleek dat er maar 1 aansluiting mogelijk was voor interactieve TV (na heel wat telefoonverkeer naar KPN). Nu is ook internet veel TRAGER geworden. De verwachte downloadsnelheid was 5MB/s terwijl we een snelheid hebben van 2.8 MB/s. KPN zegt hier niks aan te kunnen doen en wil ons niet doorverbinden naar de technische dienst. Zij zeggen dat we het contract getekend hebben . Wij zijn echter bij de telefonische benadering om over te stappen verkeerd ingelicht en er zijn verkeerde beloftes gedaan.

- Snelle internetverbinding zodat onze 3 studerende kinderen op hun kamer internetbereik hebben (wat nu niet mogelijk is).
- Indien niet mogelijk dan: wijziging contract: geen interactieve TV, alleen digitenne, geen kosten van monteur, materialen e.d.
- Excuses van KPN voor al het ongemak en voor de manier waarop we telefonisch behandeld werden ( telefoongesprek dat zomaar beeindigd werd door KPN)

KPN
    Geachte heer/mevrouw Buijsse,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    W.A. Buijsse
    KPN heeft de snelheid van de internetverbinding getest en geeft toe dat interactieve TV op ons adres niet mogelijk is.
    Nu wachten we nog op de financiële schadeloosstelling en verwachten we dat ons contract weer omgezet wordt naar het oorspronkelijke contract . Dus zonder interactieve TV maar weer met digitenne. KPN heeft ons beloofd dat er voor ons geen kosten aan dit hele gebeuren verbonden zijn en dat alle gemaakte kosten ten laste van KPN vallen. Hoop houden dus...
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Buijsse, Uw klacht is nog in onderzoek bij onze behandelaar. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    W.A. Buijsse
    De teveel betaalde kosten zijn inmiddels teruggestort. Dank u wel hiervoor.
    Echter internet verbinding is een ramp met de experiabox V8.
    Geen internet op de kamers van de studerende kinderen en op 1 meter afstand van het modem heel slecht of geen mogelijkheid een internetpag te openen. Lampje van wirreless en internet blijven heftig knipperen. Komen we ooit van deze ellende af?
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Buijsse, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort weer contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    W.A. Buijsse
    Geen contact meer gehad met KPN. Mogelijks hebben ze ons proberen te bellen maar overdag zijn we maar af en toe thuis. Bij "nummer onbekend" kunnen wij helaas niet terugbellen.
    We gaan er vanuit dat KPN opnieuw probeert contact met ons te krijgen om het probleem te verhelpen.
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Buijsse, De behandelaar van deze reactie zal binnenkort contact met u opnemen. Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan kunt u zich richten op uw behandelaar of een e-mailbericht sturen naar krcmt@kpn.com.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    W.A. Buijsse
    KPN heeft via klachtenkompas actief meegedacht.
    Nu zijn we naar een ander kanaal overgezet.
    Internet blijft wat trager maar we zijn voorlopig tevreden met de oplossing.

Ook een klacht indienen over KPN?