Opgelost door KPN: Valse belofte

C. Jaspers

We waren best tevreden met Telfort Internet/Bellen + Digitenne voor TV maar wilden toch wel wat sneller internet en ook graag interactieve TV maar niet tegen elke prijs. We gingen op onderzoek uit. Telfort kon het niet bieden en de postcode checker van KPN bood ook niet veel uitkomst. Ik belde op om te vragen wanneer het dan wel mogelijk zou zijn maar werd verrast door de medewerker dat het via KPN (glasvezel) wel kon. Men zou dan wel niet de 50 MB downloadsnelheid halen in het instap pakket maar er zou toch een 30-35 MB overblijven. Vanwege de kortingsactie zouden we in de standaard beginnen (was toch dezelfde prijs) en dan na 3 maanden over naar de instap. Netjes na 3 maanden (op 3-12-2013) downgrade aangevraagd en na bijna 2 maanden (31/01/2014) was het dan gisteren zover. We merkten direct het verschil en ik ging op onderzoek uit en wat bleek: de downloadsnelheid is max 8 MB en effectief komen we maar op 5 MB. Dit is echt echt niet wat er beloofd is.

Naast deze klacht hebben we ook problemen gehad met de kwaliteit van de interactieve tv, verkeerde voorlichting over het kids pakket en factuurproblemen. Het wordt altijd wel weer opgelost en bedragen worden teruggeboekt (het kost je natuurlijk wel heel veel tijd) maar als je dan weer met dit geconfronteerd wordt zakt het vertrouwen wel onder het nulpunt. De oplossing is ons inziens simpel: We willen wat ons beloofd is: 30-35 mb voor de prijs van het instap abbonnement en als dit niet mogelijk is dan willen we vervroegd van het abonnement af en gaan we ons heil ergens anders zoeken.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Van der Heiden,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    C. Jaspers
    OK, bedankt voor de snelle terugkoppeling en we wachten op Uw telefoontje
    C. Jaspers
    Kunt U aangeven wanneer U contact met ons gaat opnemen? Alvast bedankt.
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Van der Heiden, Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    C. Jaspers
    financiele compensatie gekregen van 120 euro en technische ondersteuning gekregen bij het zoeken naar het juiste Wifi kanaal.

C. Jaspers

Ook een klacht indienen over KPN?