Opgelost door KPN: Valse voorwendselen om mensen te lokken.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 567672
Gebruiker
Harmsen17
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Sinds 8 november 2021 klant bij KPN geworden voor internet en tv. Bij het afsluiten van mijn abonnement stond wat ik zou krijgen, waaronder een xperiabox 12. Toen de spullen geleverd werden kreeg ik een xperiabox 10 en deze geeft problemen: namelijk het verbinden van mijn MacBook met de wifi duurt 1,5 minuut lang. Elke keer weer als ik mijn MacBook open.
Daarnaast valt regelmatig de wifi heel kort weg op zowel mijn MacBook las iPhone en is de snelheid in mijn slaapkamer gehalveerd t.o.v. mijn woonkamer waar de modem staat. Een aantal keer contact opgenomen en er kon niks gedaan worden, omdat mijn modem uitgelezen werd en goed werkte volgens KPN. Ik moest zelf maar een wifi versterker kopen en ik zou geen xperiabox 12 krijgen, want dat helpt niet.
Nog een keer gebeld en ik kreeg iemand aan de lijn die mij totaal begreep en zou voor mij de Xperiabox 12 aanvragen bij de backoffice. Een week later en niks meer gehoord, belde ik weer en bleek de backoffice mijn modem niet toe te sturen. Weer een hele discussie met de medewerker en hij kon mij echt niet helpen, want alles werkt zoals het zou moeten. Ook het feit dat ik elke keer anderhalve minuut moet wachten op de wifi verbinding met mijn MacBook zou mijn probleem zijn.

Er wordt van alles beloofd, maar eigenlijk zeggen ze zoek het maar uit en het is jouw probleem en de xperiabox 12 ga je niet krijgen, ook al stond dat in de voorwaarden bij het afsluiten van mijn contract.

Ik zat bij xs4all hiervoor en had totaal geen problemen, vanwege de fritzbox die ik van hen kreeg. Ik heb nu bij KPN de Fritzbox aangevraagd en moet daarvoor 7,50 euro per maand extra betalen. Ik doe dit met tegenzin, maar KPN wil me verder niet tegemoet komen. Ikwil nog steeds de xperiabox 12 krijgen, maar die weigeren ze te geven.

De oplossing

Of kosteloos de xperiabox 12 krijgen, zoals beloofd of kosteloos een Fritzbox router te leen krijgen tijdens mijn hele abonnement.

2 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Harmsen,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Harmsen,

    Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Wij verzoeken u de afhandeling van de klacht van onze medewerker te beoordelen.

    Bedankt voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Harmsen17
Datum
Uiteindelijke oplossing
Goede oplossing gekregen en een goede uitleg erbij.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen