Opgelost door KPN: Vanwege een nieuw modem een nieuw jaarcontract?!?! Nu kan ik niet meer overstappen zonder kosten.

Raymonwortel

Via via hoorde ik in december 2013 dat je bij XS4all een nieuwere modem kon krijgen die hogere snelheden toeliet. Gebeld, was inderdaad waar. Geen fratsen, simpelweg nieuwe modem, wordt direct opgestuurd. Nu, in januari 2014, wil ik er werk van maken dat de nieuwe modem helemaal geen hogere snelheden gaf. Dus rondgeshopt en ik wil naar online.nl. Contact gelegd met XS4all met de afdeling 'overstappen'. Wat blijkt: ik zit tot dec2014 vast aan een contract terwijl ik zeker weet dat dat niet is verteld toen die nieuwe modem mij toegestuurd werd. volgens 'het systeem' van XS4all wel natuurlijk.
Resultaat: ik kan nu dus niet kostenloos overstappen. Overrompeld als ik was heb ik me ook nog een sneller en duurder abonnement aan laten praten door de (overigens klantvriendelijke) XS4all medewerker, maar hoe langer ik er over na denk, hoe zekerder ik weet dat ik niets gehoord heb over een nieuw jaarcontract. Ik wil opzeggen, en wel kostenloos!

Ik wil overstappen naar online.nl zonder kosten voor het voregtijdig beeindigen van het contract waar ik nooit akkoord ben gegaan.

KPN
    Geachte heer Wortel,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Raymonwortel
    Ik ben vandaag 7 januari gebeld door iemand van KPN. Deze persoon moet ten rade gaan bij de collega's van XS4all en verwacht begin volgende week met een reactie te komen (3 werkdagen).
    KPN
    Geachte heer Wortel, De behandelaar van deze reactie heeft de collega van XS4all verzocht nogmaals contact met u op te nemen.Met vriendelijke groet, KPN Klantenreacties CMT
    Raymonwortel
    Ik ben nu al een aantal malen gebeld (met in mijn scherm het algemene nummer van XS4all), maar de beller laat de telefoon iedere keer 1x over gaan en hangt dan snel op! laat geen voicemail achter met nummer en of naam. Waarschijnlijk kan de medewerker dan in zijn systeem zetten dat er niet opgenomen werd. Heel vreemd allemaal. XS4all, als je dit leest: bel eens normaal of laat een boodschap achter! Ik wil dit opgelost hebben! sorry van de uitroeptekens, maar mijn geduld word op de proef gesteld
    KPN
    Geachte heer Wortel,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    Raymonwortel
    Uiteindelijk zijn XS4all en ik overeengekomen dat ik boetevrij kon overstappen. XS4all maakt de belofte waar met hun klantvriendelijkheid. Bedankt voor het oplossen.