Opgelost door KPN: Vaste huur telefoon voor € 450 in 25 jaar

vanNorden

Afgelopen december 2017 ontdekte we toen we mijn moeder een nieuwe telefoon voor haar verjaardag gaven. Dat haar oude telefoon een huur telefoon was van KPN. Het bleek dat ze de telefoon al sinds december 1992 had. In de afgelopen 25 jaar heeft ze zo’n € 450 voor die telefoon betaald. Rond uit schandalig gewoon om een vaste klant zoveel geld voor zo’n telefoon te laten betalen. Een net bedrijf had uit klantgerichtheid hier al lang een einde aan gemaakt. Door de huur stop te zetten en de telefoon niet meer terug te hoeven. Op 7 december 2017 heb ik gezien het bovenstaande KPN opgebeld. Ze konden mij niet meteen helpen. Maar ik zou binnen 5 dagen terug gebeld worden. Op 18 december 2017 heb ik zelf maar weer eens opgebeld waarom ik nog niet terug gebeld was. Ik kreeg te horen dat ze twee dagen een grote storing hadden gehad en dat ik binnen een paar dagen opgebeld zou worden . Ze waren er volgens haar mee bezig en ik zou in ieder geval nog in 2017 terug gebeld worden. Op 15 januari 2018 heb ik nog maar weer eens opgebeld. Ik kreeg te horen dat het zo lang duurde omdat zo’n vaste huurtelefoon er al zo lang uit ligt. Maar de medewerker zou een klacht aan maken dan zou het sneller gaan. Op 19 januari 2018 werd ik eindelijk terug gebeld. De telefoon werd van de rekening gehaald. Van een coulance regeling daar wilde ze helemaal niets van weten. Als coulance moest ik maar zien dat ze mij überhaupt terug gebeld hadden. Van zorgplicht van KPN naar de klant toe had de medewerker nog nooit gehoord. Over dat het belachelijk is dat een klant 25 jaar lang elke maand huur betaald voor zo’n telefoon. Wilde hij niet over in discussie. Ik moest ermee maar naar de Consumentenbond gaan zij hij. Ook gaf hij in het gesprek aan dat er nog veel mensen zoals mij moeder zijn die nu nog steeds zo’n vaste telefoon bij KPN huren.

Een nette coulance regeling voor mijn moeder en dat KPN proactief bij alle soortgelijke gevallen. De maandelijkse huur van zo’n vaste huurtelefoon langer dan bijvoorbeeld zo’n 10 jaar per direct stop zet voor iedereen.
Er is na volle tevredenheid een nette coulance regeling getroffen. Verder wordt de huurtelefoon van de rekening gehaald.

KPN
    Geachte heer Van Norden,

KPN Klantenreacties CMT
    KPN
    Geachte heer Van Norden,

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT

Ook een klacht indienen over KPN?