Opgelost door KPN: Veel en veel te hoog bedrag voor overname toestel na einde lease tijd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 70016
Gebruiker
harmck
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijn vriendin heeft 2 jaar geleden een leasecontract afgesloten waarin werd gezegd dat de telefoon voor een gering bedrag overgenomen kan worden aan het einde van de lease termijn
Zij heeft een nieuw abonnement afgesloten, een sim only omdat zij dacht dat de telefoon voor weinig overgenomen kan worden, echter is de prijs voor de telefoon op 80 euro vast gesteld, via de telefoon wil/kan hi niet helpen, dus daarom via deze manier
Per maand heeft zij bijna 2 jaar lang elke maand +-40 euro betaald en nu heeft zij min of meer hetzelfde abonnement voor 17,50, oftewel voor de telefoon heeft zij ruim 20 euro betaald per maand als ik dat terug reken is dat 24*20 euro - 480 euro betaald voor de telefoon, het betreft een samsung S2, alles bij elkaar is de nieuwprijs lang geen 480 euro geweest op het moment van aanschaf en dan zou ze nu ook nog eens 80 euro moeten betalen voor de telefoon. De telefoon heeft gebruikerssporen en is ruim 2 jaar oud en een verouderd model, 80 euro is niet realistisc

De oplossing

De telefoon gratis over te nemen omdat deze telefoon al reeds ruim is betaald. Ze wil graag de telefoon houden omdat hier veel prive dingen op staan zoals foto's en berichten. De telefoon is voor Hi niets meer waard omdat deze 2 jaar intensief is gebruikt. Via de klantenservice kan men haar niet helpen. Kom in ieder geval met een realistisch aanbod, wij hebben al jaren een abonnement bij Hi een tegemoetkoming voor klanten die al zo lang lid zijn is toch ook zo gek niet?

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

2 reacties

  1. Auteur
    harmck
    Datum
    We hebben contact gehad met de KPN, ze hebben een ander bod bij ons neergelegd en dat hebben we geaccepteerd.Gelukkig viel er nu wel te praten, dat was toen wel anders bij de klantenservice van Hi. We wachten nog wel op de verdere afhandeling daar kunnen we daarom nu nog niets over zeggen of dat gelukt is. We hebben er alle vertrouwen in dat alles netjes opgelost gaat worden zoals ons is voorgelegd.
  2. Auteur
    harmck
    Datum
    Snelle en duidelijke oplossing.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
harmck
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen