Opgelost door KPN: Verlaging abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 110371
Gebruiker
egorseling
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Al meer dan 10 jaar trouw klant bij de KPN met mijn mobiele abonnement. Onlangs heeft KPN zijn/haar abonnement veranderd waardoor verlaging niet meer mogelijk is.
Aangezien ik al meer dan een half jaar veel minder gebruik maak van mijn mobiele telefoon wil ik graag het abonnement verlagen. Dit was voorheen altijd mogelijk, verhogen, verlagen, geen probleem.
Na contact te hebben gehad met de klantenservice werd er op gewezen dat dit al tijden zo werkt en dat ik er bij mijn vorige verlenging geen probleem van zou hebben gemaakt. Als ik er niet naar vraag, komt KPN zelf niet met die informatie.
Ik betaal nu al maanden teveel, terwijl ten tijde van het afsluiten van het abonnement het een standaard service was om de klant te adviseren gedurende de looptijd of de bundel nog voldoende was (te hoog of te laag).
Ik vind het uiterst vervelend dat klanten standaard al te veel betalen, daarnaast plots geen verlagingen meer mogelijk zijn

De oplossing

Bij abonnements veranderingen de klant duidelijk informeren over de mogelijkheden )beperkingen)
Bij eenzijdige aanpassingen (vanuit KPN) zou recht van contractbeeindiging moet plaatsvinden (het niet meer kunnen verlagen van bundel, het plots in het leven roepen van een lease toestel, verhogen kosten)
Ik wil van mijn contract af, vrij zijn om over te stappen met behoud van mijn toestel (geen lease toestel). De "kleine lettertjes" mogen best wat groter en duidelijker gecommuniceerd worden aan de klant, helemaal trouwe klanten. Dit helemaal indien KPN allerlei wijzigingen doet aan kosten, contracten en mogelijkheden.
Ik ben jarenlang klant, altijd tevreden over het netwerk en zou het heel jammer vinden over te moeten stappen naar een concurrent. Maar door de huidige manier van klantbehandeling voel ik me absoluut niet welkom bij KPN.

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Gorseling,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Gorseling,Van uw behandelaar hebben wij begrepen dat uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Op het klachtenkompas hebben wij dan ook de status veranderd. Kunt u dit bevestigen?Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
  3. Auteur
    egorseling
    Datum
    KPN heeft snel en vriendelijk gereageerd en heeft daarbij gezorgd dat mijn vertrouwen is hersteld.
    Ik hoop nog een hele tijd klant te blijven. Hopelijk wordt de mogelijkheid om te verlagen weer ingevoerd.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
egorseling
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen