Opgelost door KPN: verlies mobielnumer en beltegoed
Details
De klacht
Tijdens vakantie in Chili 25 jan-28 febr heb ik de KPN simcard uit mijn mobiel gehaald en door een locale simcard vervangen. De KPN simcard bleek bij aankomst op schiphol vrijdag 28 febr niet meer te werken, ik kon alleen noodoproepen doen. Navraag bij KPN en later T-mobile leerde mij dat iemand op 4 febr mijn nummer had gevraagd. Die persoon had ook mijn simcard nummer en kreeg daarom mijn nummer. Nu ben ik mijn nummer kwijt en ook mijn beltegoed. Volgens uw mensen is dat nu eenmaal het risico is van een prepaid simcard. Zij registreren niet wie die simcard koopt en geven het nummer meteen weg aan eenieder die er om vraagt en ook het simcardnummer geeft. Ik begrijp niet hoe iemand aan mijn simcard nummer kan komen, terwijl die simcard vrijwel continu zowat op mijn lichaam gedragen is, tevoren in mijn telefoon, tijdens de vakantie in mijnreisbuidel. De enige andere die zowel mijn nummer als het nummer van mijn simcard kent, is de KPN.De oplossing
ik wil weten hoe bovenstaande is kunnen gebeuren en wil mijn nummer en beltegoed terugUiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.