Klacht KPN: Verplicht tot overname leasetoestel

TessP

Bij het ontvangen van mijn nieuwe toestel heb ik het leasetoestel leeg gehaald en klaar gelegd. Het wachten was nu op de retourbrief van HI. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Tot mijn grote schrik zie ik dat HI 217,33 van mijn rekening gaat afschrijven. Uiteraard heb ik meteen contact opgenomen met HI. Hierin werd mij allereerst verteld dat herinneringen zijn gestuurd naar mijn adres. Vervolgens veranderde het verhaal. Een retourenvelop was gestuurd naar mijn adres en de herinneringen via sms en mail. Ik heb echter helemaal niks ontvangen!! Dit meerdere malen uitgelegd, krijg ik te horen dat niks voor mij kan worden gedaan en dat ik verplicht ben tot overname. Aangegeven dat ik dit niet kan betalen, wordt nog geprobeerd mij een vakantiebundel te verkopen ook.
Een misselijkmakende manier van doen. Ik voel me niet serieus genomen wat het gevoel dat ik word opgelicht versterkt!!

Het leasetoestel ligt nog altijd kaar om ingeleverd te worden bij mij thuis. De meest logische oplossing lijkt mij dan ook dat ik als nog de retourenvelop ontvang, het toestel opstuur waarna de boete en overnamekosten vervallen. Ik ben ook bereid om het toestel zelf naar het postkantoor te brengen en dus zelf voor de verzendkosten op te draaien. Maar ik ga niet opdraaien voor kosten die het gevolg zijn van een fout van HI..

TessP
    Reactie op mijn mail gekregen.. ik ben te laat en dus verplicht te betalen, aldus hi.
    Wat mij opvalt is dat het verhaal wederom is veranderd.. Nu wordt beweerd dat de retourenvelop per post is verstuurd en de herinneringen per sms en post. Toen een familielid van mij echter boos belde werd ook weer beweerd dat dit ook via de mail was verstuurd. Er word verdomme gewoon iedere keer wat anders verzonnen om maar vooral mij maar niet te gemoed te hoeven komen.
    TessP
    ik heb aangegeven bereid te zijn zelf voor de verzendkosten op te draaien, maar ik ben niet bereid om op te draaien voor deze kosten. Maar om de een of andere reden is het niet mogelijk om als nog het toestel toe te sturen.. en dus word ik verplicht tot betaling. Doordat ik nooit de retourenvelop of herinneringen heb ontvangen heb ik nog niet eens de kans gekregen om het toestel toe te sturen. Ik vraag me dan ook af waarom het niet meer mogelijk is dit als nog te doen?!
    TessP
    HI heeft dus liever dat ik betaal dan dat de meest logische en rechtvaardige oplossing wordt uitgevoerd: het als nog terugsturen van het toestel.
    Met andere woorden kan dan ook gewoon worden geconcludeerd dat de overnamekosten met boete zoveel meer waard is dan het toestel. Dus eigenlijk geeft HI zelf hiermee aan dat die overnamekosten belachelijk hoog zijn, waarom zou ik anders worden verplicht tot overname? Het toestel ligt zoals aangegeven nog altijd klaar om ingeleverd te worden...
    TessP
    Gister door KPN gebeld, helaas was ik toen niet in de gelegenheid om op te nemen dus heb ik zojuist teruggebeld. In dit gesprek werd ik uiterst vriendelijk geholpen en is mijn probleem opgelost!!

Ook een klacht indienen over KPN?