Klacht KPN: vervangtoestel na diefstal is ongeschikt voor mijn abonnement

Klachtnummer
# 30104
Gebruiker
M. Polak Tjona-Kon
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb vorig jaar november mijn abonnement verlengd met twee jaar bij Hi.
Ik heb toen een Iphone gekozen met snelste internet wat mij aanbevolen was.
In december vorig jaar werd mijn zoon op straat beroofd van die Iphone.
Ik weet nog dat toen ik in de winkelZu het abonnement afsloot mij alleen gevraagd had of ik een verzekering wou en ik zei ja. Ik ging ervan uit dat ik tegen alles verzekerd was. Ik heb de beroving gemeld bij Hi en kreeg te horen dat ik niet verzekerd ben tegen diefstal maar alleen voor schade. Ik kreeg thuis van vertegenwoordiger Alcatel als vervangend toestel. Ik heb € 150 schadevergoeding betaald maar mijn abonnement loopt nog anderhalf jaar en het vervangend toestel is ongeschikt voor mijn type abonnement. Ik heb vaker gebeld met Hi en een medewerker zei dat ik recht heb op een gelijkwaardig toestel maar als ik naar de winkel ga krijg ik die niet. Ik wil graag zsm een oplossing.

De oplossing

Graag wil ik van mijn contract af zodat ik een ander contract kan afsluiten.
Indien dit niet mogelijk is graag dan een andere Iphone.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

KPN is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

6 reacties

  1. Auteur
    M. Polak Tjona-Kon
    Datum
    Ik ben gebeld door Hi, ze gaan een oplossing zoeken en op maandag 22 juli wordt ik terug gebeld wat de uitkomst is.
  2. Auteur
    M. Polak Tjona-Kon
    Datum
    het is vandaag 7 augustus en ik ben nog steeds niet gebeld, hoe lang moet ik nog wachten?
  3. Auteur
    M. Polak Tjona-Kon
    Datum
    Ieder keer krijg ik via de klachtenkompas de reactie dat er contact met mij wordt opgenomen en dan wordt er wel contact opgenomen onder enige resultaat. Ik ben diep teleur gesteld dat er nog steeds geen actie is ondernomen.
    Ik ben 23-8 gebeld door Cindy Beekveld of Weekveld en zij gaf aan dat ik een iphone als vervangend toestel zou krijgen maar de dhr Soekhan is daarmee belast. Ik zou gisteren gebeld worden maar dat is tot op heden niet gebeurd.Waarom behandelt Hi zo zn klanten zo?
  4. Auteur
    M. Polak Tjona-Kon
    Datum
    ik wacht nog steeds op reactie van dhr Soekhan
  5. Auteur
    M. Polak Tjona-Kon
    Datum
    Ik heb te horen gekregen van Dhr. Soekhan dat mijn abonnement beëindigd is. En dat is ook in het adm systeem gezet. Ik kon bij HI of KPN een nieuwe abonnement gaan afsluiten. Ik heb dit op zaterdag 21 sept gedaan en heb nu een nieuw nummer maar het oude is nog steeds in tact. Hoe kan dat?
  6. Auteur
    M. Polak Tjona-Kon
    Datum
    Mijn klacht is nu afgerond met een zeer tevreden resultaat: mijn abonnement is beëindigd en heb intussen een nieuwe afgelsoten.
    Ondanks de lange duur bedank Hi voor hun begrip, oplossing en resultaat. Ben heel blij mee. Bedankt.

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen