Opgelost door KPN: VIP Games Weekly

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 117497
Gebruiker
ronnie
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Zonder mijn weten is er een abonement SMS dienst VIP Games Weekly op mijn nummer aangezet. Volgens rijksoverheid moet KPN zich aan onderstaande regels aan houden.

Telefoonaanbieders mogen u niet zomaar afsluiten als u niet betaalt of wilt betalen voor ongewilde sms-diensten. U moet wel een klacht indienen bij de provider over de kosten van deze sms-diensten. De provider moet deze klacht onderzoeken. En mag daarna pas de telefoondienst afsluiten als blijkt dat uw klacht ongegrond is.
Vooraf moet u alle informatie krijgen over een sms-dienst. Zo kunt u bepalen of u deze dienst echt wilt. Geeft een aanbieder van een sms-dienst niet alle informatie? Dan hoeft u de rekening niet te betalen voor deze sms-dienst. En mag een telefoonaanbieder u niet afsluiten van de telefoondienst.
Als een sms-dienst meer kost dan € 1,50, moet de telefoonaanbieder aantonen dat de klant uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening.

De oplossing

terugbetalen van de gefactureerde kosten over mei en juni 2015

3 reacties

  1. Auteur
    KPN
    Datum
    Geachte heer Gubbels,

    KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.

    Met vriendelijke groet,

    KPN Klantenreacties CMT
  2. Auteur
    ronnie
    Datum
    Gisteren einde dag klacht gemeld, vandaag gebeld door de KPN. Zeer tevreden over de snelheid van afhandelen en de wijze waarop. Positief verrast door de KPN
  3. Auteur
    ronnie
    Datum
    Zeer snel afgehandeld en op een klantvriendelijke wijze. Verrast door de KPN!!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ronnie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over KPN?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen