Opgelost door KPN: Waardeloos geholpen, al 4 dagen geen signaal

Jan840112024

Beste,

Ik wil middels deze weg mijn niet geringe ongenoegen melden over een van uw medewerksters op de klantenservice.
Ik schets u mijn situatie hieronder.
Ik heb sinds donderdag jl. geen internet, televisie en telefoon. We hebben pas kort een KPN contract en tot heden (tot donderdag dus) zeer tevreden.
Donderdag ochtend kwam mijn zoon klagen dat de tv op zn kamer ineens stopte. Wat direct opviel was het ontbreken van de "glas" led op het NT kastje. Ik heb geprobeerd te resetten door de spanning van zowel ontvangers, modem als NT kast te halen gedurende 30min.
Aangezien dit niet hielp heb ik de klantenservice gebeld, waar ik, na 14min in de wacht, door een vriendelijke meneer tewoord werd gestaan. Ik heb nogmaals alle reset handeling uitgevoerd met meneer aan de telefoon. Geen resultaat.
Frapant is te noemen dat meneer wèl een goed signaal zag en ik de spanning van alle apparatuur had. Tot dan ging er ook bij mij geen lampje branden (let op de woordspeling). Meneer kwam tot de conclusie dat er een storing in de wijk moest zijn en hij zou dit melden en daarmee eindigde het gesprek.
Dom van mijn zijde natuurlijk want ik zat nog altijd met een probleem waar dus geen meetbare oplossing voor zou worden geleverd.
Nu besloot ik daarop een kennis te bellen die KPN monteur is en hem te vragen wat wijsheid was. Deze man is uiteindelijk even langs geweest en alle zaken in huis nagelopen.
Ook hij kwam tot de conclusie dat in huis alles goed is en dat het probleem waarschijnlijk verderop in de straat in een verdeelstation zat. Ook verklaarde hij dat de meneer aan de telefoon wel een goed signaal zag door uit te leggen dat er waarschijnlijk een kruising is gemaakt, per ongeluk, door een glasvezel monteur.
Hij adviseerde om nogmaals te bellen en dat uit te leggen. Zo gezegd, zo gedaan, ik belde nogmaals en wederom na 15min in de wacht kreeg ik een dame aan de lijn die ronduit boos werd toen ik vertelde dat ik alle reset handelingen nu al 2x had gedaan, ook tezamen met haar collega. Zij zag een goed signaal vanuit haar lokatie dus het lag niet aan KPN.
Ik heb haar verteld dat er een expert bij is geweest, werkzaam bij KPN waarvan ik absoluut niet wil zeggen wie dat is, ik wil hem immers niet in verlegenheid brengen. Deze man heeft alles gecontroleerd.
Hierop werd de vrouw nog onredelijker "KPN heeft monteurs en monteurs" zei ze letterlijk. M.a.w. geen verstand van zaken.

Ik wil geholpen worden met dit probleem. Ik wil terugkoppeling van de status en een prognose van wanneer dit opgelost is.
Ook wil ik compensatie voor datagebruik.
Ik heb nu uren aan de telefoon gezeten en geen zicht op een oplossing.

KPN
    Geachte heer Van Schoonhoven,

KPN Klantenreacties CMT

KPN
    Geachte heer Van Schoonhoven,

Bedankt voor uw medewerking.

KPN Klantenreacties CMT

Jan840112024
Er is na enig aandringen een glasvezelmonteur geweest, waarvoor we zouden moeten betalen. Die constateerde inderdaad dat onze kabel eruit getrokken was in het verdeelstation. Snel opgelost dus. Door contact met klachtenafhandeling is keurig afgehandeld. Er hoefde niet betaald te worden voor de monteur en als compensatie voor bijna een week geen signaal en daardoor het nodige data gebruik hebben we een maand gratis abonnement gekregen. Al met al netjes opgelost en ook erkend dat het zo niet had moeten lopen. Ook dat laatste is wel belangrijk voor het vertrouwen.

Ook een klacht indienen over KPN?