Klacht KPN: Waarom deze misleiding?

Mr_Noumenon

Een familielid heeft per ongeluk haar telefoon, mijn oude telefoon, op de grond laten vallen in de Sint Pieter in Rome. Sindsdien wordt haar mobiele telefoon met plasticfolie bij elkaar gehouden. Ik heb voorgesteld dat ze mijn mobiele telefoon overneemt en dat ik dan een “nieuwere versie” koop.

KPN heeft het beoogde nieuwe toestel, ook los, in de verkoop. Maar KPN of de KPN winkel wil niet leveren! Er is zogenaamd geen voorraad zeggen ze. Ook willen ze het toestel niet bestellen of reserveren. Als ik het toestel in combinatie met een nieuw, duurder abonnement bestel dan is het ineens wel op voorraad en zal het binnen een paar dagen via de post bij mij thuis afgeleverd kunnen worden! Maar ik wil geen duurder abonnement! Iedere keer werd ik afgewimpeld met de boodschap dat ik het later nog maar eens moet proberen.

Ik ben al vele jaren klant van KPN. Ik heb een internet abonnement, een televisie en een vaste telefonie abonnement, een Spotify abonnement, 2 mobiele telefonie abonnementen en 2 hostingservice abonnementen van KPN. KPN verdient al vele jaren aan me.
Gisteren dus voor de derde keer naar de KPN winkel aan de Forum 2 in Almere geweest. Het gedrag en de houding van de KPN winkel medewerkers is steeds onvoorspelbaar en ogenschijnlijk onbetrouwbaar, alsof ze zelf in de gaten hebben dat ze, al dan niet in opdracht van het KPN hoofdkantoor, de boel misleiden.

Ik vermoed dat KPN aan de verkoop van een “los” toestel te weinig verdient. Volgens mij is deze strategie bij wet verboden. Al decennia lang bij wet verboden! Klanten worden gelokt met aantrekkelijke prijzen voor aantrekkelijke producten, maar als KPN er zelf niet of te weinig aan verdient, wordt de klant afgewimpeld. Volgens mij heet dit consumentenbedrog of misleiding. Mijn vraag aan KPN is: hoe nu verder?

Er is onder andere sprake van consumentenbedrog in de volgende gevallen:
• een totaal onvoordelige verhouding prijs/kwaliteit voor het verkochte goed of de geleverde dienst;
• de afwezigheid van het beloofde voordeel;
• de afwezigheid van enige compensatie.

Er is onder andere sprake van misleiding in het volgende geval:
• Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel ‘lokkertjes’ genoemd.

Ik wil het product afnemen tegen de opgegeven actieprijs (dd 3 december 2019)

KPN

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om de klacht verder af te handelen.

Met vriendelijke groet, KPN Webcare
    KPN
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over KPN?