Klacht KPN: Wijzigen ingangsdatum abonnement KPN onmogelijk

van Hout

November jl. heb ik rond sluitingstijd haastig een KPN abonnement afgesloten in de Apple Store. Mbt mijn toenmalige abonnement met ingangsdatum 15 maart en nummerbehoud. De medewerker bevestigde dit en printte het contract uit.
Toen ik enkele maanden later via internetbankieren meerdere afschrijvingen van KPN tegenkwam, heb ik contact opgenomen. Ze meldden dat het abonnement per direct was ingegaan en dat de Apple Store het moest oplossen.
De Apple medewerker vond het echter belachelijk en ging er werk van maken. Hij bood al een tegoedbon aan ter compensatie, maar daar kon ik helaas niet de KPN facturen van betalen, dus heb hiervoor bedankt.
Ondanks meermalig contact met KPN is er nog geen oplossing, echter is er inmiddels al bijna 400 euro afgeschreven voor een nog ongebruikt abonnement. Het is volgens KPN namelijk echt onmogelijk om de ingangsdatum van het abonnement te wijzigen naar enkele maanden later (ook al hebben ze gezien dat de simkaart nog niet is geactiveerd/gebruikt).

Als oplossing zou ik iets heel simpels willen zien: dat de ingangsdatum van het abonnement wordt gewijzigd naar 26 juni en het reeds afgeschreven bedrag wordt teruggestort of verrekend met de aankomende maanden. Heb mijn toenmalige abonnement namelijk door laten lopen ivm nummerbehoud, welke nu per maand opzegbaar is.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Hiralall,KPN heeft uw klacht ontvangen. Er wordt binnenkort contact met u opgenomen over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,KPN Klantenreacties CMT
    van Hout
    Beste KPN,Ondanks jullie reactie van 6 dagen geleden dat jullie contact op zouden zoeken, heb ik nog geen vorm van contact vernomen. Jullie kunnen mij bereiken via mijn aangemelde emailadres en telefoonnummer (0641741665).Bvd
    KPN
    Geachte heer/mevrouw Hiralall,

Op 1 juni heeft de behandelaar van deze reactie u een e-mail bericht gestuurd en daarmee een oplossing aangeboden.

Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaar van deze reactie. U kunt hem/haar rechtstreeks telefonisch benaderen via 070-343 21 02.

KPN Klantenreacties CMT

van Hout
    Na de klacht hier te hebben geplaatst, heeft KPN na enige tijd inderdaad contact opgenomen. De dame van de KPN klachtenafdeling was erg begripvol en heeft mij goed geholpen. Zij vond mijn oplossingsvoorstel zeer redelijk en hebben daarom voor deze weg gekozen. Dit geeft me weer hoop in de relatie met mijn toekomstige telecomprovider.

Ook een klacht indienen over KPN?