Opgelost door KPN: Zonder enig weten afsluiten email only adressen

S Jong

Op 1 augustus is ons bedrijf en woning door brand geraakt. Op 17 augustus hebben wij contact gehad met KPN en de telefonie en internet beëindigd en de mailadressen omgezet naar naar e-mail only. Daarnaast onmiddellijk een nieuw rekeningnummer doorgegeven voor de incasso. Hiervan is in september en oktober ook geïncasseerd. Wij gebruikten de mailadressen via de webmail. Aangezien wij nog in een vakantiewoning zitten en hier geen postadres aanwezig is is onze enige communicatie alleen via de mailadressen mogelijk. Op 17 december waren de mailadressen plotseling niet meer bereikbaar. Gebeld met KPN en wat blijkt KPN heeft de mailboxen verwijderd in verband met een betalingsachterstand van 22 euro van augustus. Zij hebben herrieneringen gestuurd naar een voor ons onbekend email adres en per post echter zijn deze vanwege de brand retour gegaan naar KPN. Op onze vraag deze mailadressen zsm weer in wering te stellen en eigenlijk ook alle mails en oude gegevens moesten we eerst maar de achterstand betalen. Deze wilden ze per i deal mailen echter aangezien wij geen mail meer hadden moesten we dit maar handmatig doen. Op 17 december de volledige achterstand betaald van 22 euro. Dinsdag zijn wij terug gebeld door KPN echter hadden ze de betaling og niet verwerkt en konden derhalve ook niets voor ons doen. Woensdag niets meer vernomen. Zojuist maar weer gebeld zeggen ze via een automatisch antwoord dat ze ons al benaderd hebben. Ons weer niets van bekend. AUB deze mailadressen zijn bekend bij alle belanghebbende zoals leveranciers, school van onze dochter gemeente en instantie. Wij waren al buiten gesloten echter door deze actie van afsluiten komen wij nu echt in de problemen aangezien wij nu niet meer bereikbaar zijn. Rekeningen, aangiftes, belastingdienst etc zijn wij onbereikbaar voor. Wij zijn netjes en fatsoenlijk gebleven en hebben de schuldvraag inzake het afsluiten in het midden gelaten echter KPN nu slaan jullie de plank toch echt mis.

Onmiddelijk herstel van onze e mail adressen en herstel van de gegevens van de afgelopen maanden
Zeer tevreden en net opgelost. Zelf later nog een telefoontje met de vraag of alles weer correct werkt. Uitermate vriendelijk behandeld.

KPN
    Geachte heer/mevrouw Bil,

KPN Klantenreacties CMT

Geachte KPN

Helaas geen contact met ons opgenomen. Wellicht begrijpt u en realiseert u zich niet de ernst en de problemen welke wij thans ondervinden. Wij ontvangen geen facturen geen andere belangrijke zaken van overheden geen mails inzake een nieuwe woning na de brand etc... Wij vragen u dringend om ons zo spoedig mogelijk te helpen. Heb alweer gebeld maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In de bijlage het betaalbewijs
    S Jong
    Vanmorgen heeft KPN contact met ons opgenomen en zijn zij op zeer nette en rustige wijze geholpen om onze mailadressen weer actief te krijgen. Dit is zelfs zo goed gelukt dat alle oude mails nog zijn gered en wij zodoende hier ook weer inzage in hebben. Voor ons heeft KPN het prima opgelost en zijn zeer tevreden. Wel als tip geven wij mee dat indien er een factuurtje ergens blijft hangen neem alvorens drastische stappen te nemen als afsluiting ook even telefonisch contact op met de klant om te bekijken wat er eventueel mis gaat.

Ook een klacht indienen over KPN?