Klacht KRAS.NL: Slechte accommodatie bij rondreis USA

Florida

Bij Kras een rondreis Florida geboekt en gekozen voor een upgrade van de accommodatie. In plaats van Budget hotels gekozen voor de Economy hotels. De rondreis was prima in orde alleen vielen de hotels in Orlando en Miami heel erg tegen. Klein, vies gehorig, slecht werkende airco's, enz, enz. Hierover een klacht ingediend bij Kras. Na uiteindelijk 8 weken (AVR geeft aan dat klachten na 4 weken behandeld dienen te worden) te horen gekregen dat de klacht niet in behandeling wordt genomen vanwege het niet ter plaatse melden van de klacht. Van de medewerker te horen gekregen dat het bedrag voor de upgrade al was opgegaan aan 1 hotelovernachting in een luxe hotel te Crystal River. Dit hotel was ook prima! Ik had echter een upgrade genomen in de verwachting dat ik voor alle 11 overnachtingen een betere accommodatie zou ontvangen en niet voor 1 nacht. Als ik dit vooraf had geweten had ik een andere hotelkeuze gemaakt. In de omschrijving werd ook aangegeven dat de upgrade alle hotels betrof.

Ik wil graag 50% van de gemaakte kosten van Budget naar Economy terug ontvangen.

KRAS.NL
    Geachte heer Jansma,

Allereerst onze excuses voor de late reactie die u heeft gekregen. In het hoogseizoen is het soms helaas niet mogelijk om binnen de gestelde termijn van vier weken te reageren. Om onze klanten hierop voor te bereiden, geven wij in de ontvangstbevestiging aan dat de afhandeltermijn acht weken kan zijn. We begrijpen niettemin dat u graag eerder een reactie had gewenst.

Bij boeking heeft u gekozen voor een upgrade naar Economy hotels. De economy hotels worden als volgt beschreven:

"Goede 2- of 3-sterren toeristenklasse accommodaties (hotels/motels) met meer faciliteiten, services en over het algemeen meer comfort. De hotels liggen wat dichter bij de plaats/attractie. Sommige accommodaties hebben een zwembad. Midden prijsklasse."

Sommige budget hotels hebben weliswaar eenzelfde classificatie maar liggen buiten de genoemde steden. Zo had u dan niet in Orlando maar in Kissimmee verbleven. Het ene economy hotel is duurder dan het ander. Dat geldt overal. Het verschil in Crystal River is het grootst. Het blijft wel zo dat u in economy hotels bent verbleven, waardoor wij de toeslag niet (ook niet ten dele) kunnen restitueren.

Uiteraard betreuren wij de ongemakken die u in sommige hotels hebt gehad. Wij hebben dit ook ter harte genomen. Helaas kunnen we uw klachten niet meer oplossen, omdat u ons tijdens de reis niet hebt benaderd. Anders hadden we direct contact kunnen opnemen met het betreffende hotel en om een grote schoonmaak dan wel andere kamer verzocht. Na afloop is dit niet meer mogelijk. Om deze reden is een compensatie niet aan de orde.

Het spijt ons u niet positiever te kunnen informeren.

Marnick

Florida
In het contact met Kras gaven ze aan dat het gehele bedrag van de upgrade aan 1 hotel was besteed (voor 1 nacht). Jammer dat Kras dat nu niet aangeeft. Als ik dit op voorhand had geweten had ik een andere keus gemaakt. Ik ben dan ook niet tevreden over de afhandeling van deze klacht.

Ook een klacht indienen over KRAS.NL?