Klacht Kruidvat: Kruidvat lapt Wetgeving Koop op Afstand aan hun laars

A. Anoniem

Ik wil gebruik maken van mijn herroepingsrecht, maar mijn annulering bestelling wordt door de webshop van Kruidvat geweigerd.
Ik heb als consument het recht op de wettelijke bedenktijd en het recht van annuleren voor levering!
Ik raad Kruidvat aan om uw medewerkster te informeren over Het Recht van
Ontbinding/De Wet koop op Afstand.

Ik heb via de mail mijn Ontbinding Koopoverenkomst gestuurd aan het emailadres dat op de bevestiging bestelling is vermeld.
Maar dit emailadres van Kruidvat blijkt ongeldig te zijn.
Mijn ontbinding koopovereenkomst is retour afzender gekomen.

De Website Kruidvat.nl voldoet ook niet aan de wettelijke verplichtingen.
Kruidvat heeft als lid van Thuiswinkel.org geen emailadres en ook geen contactformulier op de website staan, terwijl dat een wettelijke vereiste is.

Kruidvat is alleen telefonisch en via een automatische chatbot Kiki te bereiken - er wordt geen medewerker ingeschakeld door de chatbot.

Aan de telefoon kreeg ik te horen, dat ik mijn bestelling maar 'gewoon' retour moet laten sturen, aan de deur moet weigeren bij bezorging en dat dan mijn geld werd teruggestort.

In de e-mail van Kruidvat staat: "Het klopt dat het niet mogelijk is om uw
bestelling te annuleren. Herroepen is uiteraard wel mogelijk. Zoals
aangegeven is het niet mogelijk om uw bestelling te annuleren. U kunt uw
bestelling in één van onze winkel retourneren of uw bestelling aan de deur
weigeren."
Daarna stopte de communicatie.

Dit betekent dat Kruidvat.nl als webwinkelier zo maar haar eigen regels opstelt en de Wetgeving Koop op Afstand aan hun laars lapt.
En dat Kruidvat zich als lid bij Thuiswinkel.org niet houdt aan de eisen en gedragregels van het keurmerk Thuiswinkel Waarborg-keurmerk.
Is ZEER kwalijk.

Kruidvat dient mijn herroepingsrecht te respecteren en moet schriftelijk bevestigen dat ik geannuleerd heb en dan mijn geld terugbetalen.
En als je het er als webwinkel niet mee eens bent moet je een andere manier vinden om je geld te verdienen.

Wachten, niets. Geen teken van leven.
Je krijgt geen reactie op mails!
vragen(at)klantenservice.kruidvat.nl stuurt je gewoon wandelen.

Dan schrijf ik wel even een negatieve ervaring neer.
En heb ik ook een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt en bij de Thuiswinkel.org.
Wees gewaarschuwd mensen.

Ik wens de koopovereenkomst van mijn bestelling Order: 1166865245 te
ontbinden volgens de wet koop op afstand, en ik wil een bevestiging van mijn annulering van 11.09.2021.
En Kruidvat moet volgens de wet koop op afstand mijn betaling van € 25,53
inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na de herroeping, tot uiterlijk 15
september 2021 terug storten op mijn bankrekening.

A. Anoniem
    Tijd om wakker te worden en te gaan letten op waar je consumeert.
    Kruidvat is geen Nederlands bedrijf.
    Kruidvat is Chinees.Trekpleister en Parfumerieketen ICI Paris XL : Ook Chinees.

Kruidvat is in handen van het Chinese miljardenbedrijf Hutchison Whampoa-concern.
    Kruidvat loopt daar niet mee te koop.

Dan weet u ook waarom de klantenservice, de normen en waarden en de bedrijfscultuur van Kruidvat van ondergeschikt belang is, een grote zooi is.

En het Thuiswinkel Waarborg-keurmerk waar Kruidvat lid van is, doet daar mijninziens vlotjes aan mee.
    Bij Thuiswinkel.org hoef je niet te klagen over Kruidvat - Hoe zou dat nu toch komen??
    A. Anoniem
    Ik beroep mij als consument op de Wet koop op afstand en Kruidvat maakt zich schuldig aan het schenden van de wet, en Kruidvat voldoet niet aan het herroepingsrecht en de bijbehorende informatieplicht.
    Zoek eens de nieuwe wet Consumentenrechten/de nieuwe Europese regelgeving op, die sinds 2014 (!) van toepassing is.
    In deze Wet wordt bepaald dat het is toegestaan om al voordat! producten verzonden zijn of ontvangen zijn de overeenkomst te herroepen.

Onder de nieuwe wetgeving (artikel 6:230q in het Burgerlijk Wetboek) én op de website van de Consumentenbond én op de site van de Autoriteit Consument en Markt staat dat bij een consumentenkoop de consument ook al voor ontvangst van de zaak kan ontbinden!
    De wetgeving gaat altijd boven eigen voorwaarden en wat u als Kruidvat vindt of stelt is niet relevant.

A. Anoniem

Ook een klacht indienen over Kruidvat?