Klacht Kruidvat: Actie Kruidvat 2+2 gratis is misleidend. Kennelijk moet je actief "ja" tegen gratis artikelen zeggen

G.J. Ankone

Waar iedere andere (web)winkel bij een actie 2+2 gratis de 2 gratis artikelen automatisch toevoegt aan je winkelmand bij bestelling van 2 artikelen, moet je dat bij Kruidvat actief zélf doen. Misleidend. Op de bestelbon staan 10 artikelen PLUS vermelding actie 2+2 gratis (incl. wat dat betekent in korting op totaalprijs). Zie meegestuurd screenshot. Dan verwacht je dat 10 extra artikelen automatisch meegezonden worden. Niet van: "weet u het wel écht zéker dat u wel 2 gratis producten bij iedere 2 bestelde producten wil? Ja? dan moet u ze zélf toevoegen." Verweer van Kruidvat dat ik 10 ipv 20 artikelen had verwacht in de bestelling: "Helaas, de actie van Zwitsal is voorbij (1), er zijn mensen die niet aan de 2+2 gratis deel willen nemen (2) en u heeft ook/al korting gekregen? (3)". Mijn verweer op (2): dan vullen mensen toch cijfer 1 in bij gewenst aantal? Dan komen ze ook niet in aanmerking voor de 2+2 actie. Mijn verweer op (3): dat was een lopende actie en stond los van actie 2+2 gratis.

"Dan stuurt u alle 10 bestelde producten toch terug? Krijgt u uw geld terug" was de laatste poging van Kruidvat. Ja, da's niet écht handig met een baby op komst en mijn partner en ik gingen er toch écht vanuit dat we 10(+10) artikelen hadden besteld en zouden ontvangen. Er wordt niet meegedacht. Klantonvriendelijk, niet begripvol, onbuigzaam en zó niet oplossingsgericht.

Mijn vriendin (die Nederlandse taal nog niet goed beheerst) had 10 Zwitsal artikelen besteld en rekende op ontvangst van 20 artikelen door gebruik te maken van de actie 2+2 gratis op de Zwitsal artikelen. We hebben uiteindelijk 10 artikelen gekregen en zouden graag het aantal dat bedoeld was te ontvangen, kosteloos tegemoet willen zien. Immers, als ze wél op de knop 'toevoegen' had gedrukt hadden we gewoon 20 artikelen (tegen hetzelfde bedrag) ontvangen. Ze vond het - net als ik - vreemd dat je dat nog speciaal moest aanvinken. Dus graag alsnog de 10 gemiste Zwitsal-artikelen toezenden.

G.J. Ankone
    Moet natuurlijk zijn: "Verweer van Kruidvat dat ik 20 ipv 10 artikelen had verwacht in de bestelling"
    G.J. Ankone
    Kruidvat heeft bij monde van het webcare team aangegeven de zaak in behandeling te hebben. Omdat alles erop wijst dat ik gebruik wilde maken van de actie (bestelling in actieperiode, bestelde artikelen in 2- of meervoud ervan). Ik hoop dat ik met goed bericht en een pluim naar Kruidvat deze kwestie kan afsluiten!

Ook een klacht indienen over Kruidvat?