Klacht Kruit en Kramer: SCHADE AAN VLOER DOOR LEVERING

A.Broekman

Op 7 okt jl werd bij mij een hoekbank van Kruit&Kramer omgeruild. Bij het plaatsen hoorde ik een krassend geluid. Toen ik ging kijken bleek er een kras op de vloer. De chauffeur was van mening dat het geen kras was, maar dat de poten hadden afgegeven. Nadat de kras met speciale olie van mij was behandeld, leek de streep verdwenen. Ik heb daarom voor akkoord getekend. Echter, al snel was de kras terug.
Na het melden van de klacht kreeg ik het bericht dat het bij de chauffeurs was nagevraagd en zij zeiden dat ze de schade niet hebben veroorzaakt en dat de vloer uit coulance is behandeld met olie.
Het hoofd van de service afdeling beweert dat de chauffeurs zomaar mijn vloer hebben geolied en impliceert dat ik lieg.
Ik heb verzocht dat de klacht door iemand anders in behandeling wordt genomen. Het hoofd service afd. meldt dat het besluit tot stand is gekomen i.o. met de directie. Sinds mijn verzoek om telefonische toelichting van de directie heb ik al enige weken niets vernomen.

Ik vind dat ik zeer onprofessioneel en onvriendelijk wordt behandeld door Kruit & Kramer en door het hoofd van de service afdeling in het bijzonder. Het feit dat de chauffeur mijn vloer met olie heeft behandeld, geeft aan dat er iets te behandelen viel. Het is onbegrijpelijk dat ze alleen bewijs van één kant (hun kant) willen bekijken en voor waar aannemen. Van mijn kant is om geen enkel bewijs gevraagd.

Ik eis totale vergoeding voor de schade die Kruit en Kramer heeft aangericht aan mijn huis.

De kosten voor het herstel van de vloer is 150 euro. Kruit & Kramer wil mij nu 50% uit eigen zak laten betalen. Ik ben uiterst verbaasd dat dit probleem nog steeds niet is opgelost en dat Kruit & Kramer mij nu willen laten betalen voor schade die door hun levering is veroorzaakt.

Ik hoop dat de schade spoedig op kosten van K&K kan worden hersteld.

Kruit en Kramer
    Geachte heer/mevrouw Broekman,

Het spijt ons te moeten lezen dat u opnieuw melding maakt van schade aan uw vloer. Over de oorzaak en afhandeling hebben wij op 14 en 25 Januari 2016 u onze reactie gestuurd.

In goed overleg met u hebben wij op onze kosten een derde de schade laten beoordelen en herstel laten taxeren. Ondanks het feit dat wij u al eerder geïnformeerd hadden dat u de schade pas na 2 maanden gemeld heeft, deze schade niet eerder bekend was en wij daarom de schade niet erkennen, hebben wij naar onze mening u een passend voorstel gestuurd om u naast de kosten van beoordeling ook 50% van de schade te vergoeden.

Ons bovenstaand voorstel is geldig tot 6 mei a.s.

Vertrouwende u met bovenstaande toelichting een passende oplossing te hebben geboden,

met vriendelijke groeten,

KRUIT & KRAMER BV

H.J. Kruit
    A.Broekman
    bij de omruiling van de bank (toen de schade is ontstaan) werd duidelijk dat deze niet in orde was. Dit heb ik gelijk gemeld bij de chauffeurs. Zij zeiden dat klantenservice mij zou contacteren maar dat het enige tijd zou kunnen duren. Toen ik erachter kwam dat de krassen na de behandeling met olie door de chauffeur niet verdwenen, heb ik netjes gewacht tot de klantenservice mij zou bellen. Na twee maanden hadden jullie nog geen contact opgenomen. Uiteindelijk heb ik zelf contact op moeten nemen
    A.Broekman
    Naar mijn mening is de klantenservice nalatig geweest in het contact opzoeken met mij over de bank. Dat het nu mij kwalijk wordt genomen dat ik de schade niet tijdig heb gemeld, vind ik schaamteloos van jullie. Ik ben inmiddels al meer dan een jaar bezig met deze klacht (bank en schade), en ik ben zeer geshockeerd over de schandalige manier waarop jullie deze klacht behandelen. Het lijkt mij inmiddels meer dan fair dat jullie de volledige kosten voor herstel van de schade vergoeden.

Ook een klacht indienen over Kruit en Kramer?