Klacht Kruit en Kramer: Schade aan vloer door levering

A.Broekman

Op 7 okt jl werd bij mij een hoekbank van Kruit&Kramer omgeruild. Bij het plaatsen hoorde ik een krassend geluid. Toen ik ging kijken bleek er een kras op de vloer. De chauffeur was van mening dat het geen kras was, maar dat de poten hadden afgegeven. Nadat de kras met speciale olie van mij was behandeld, leek de streep verdwenen. Ik heb daarom voor akkoord getekend. Echter, al snel was de kras terug.
Na het melden van de klacht kreeg ik het bericht dat het bij de chauffeurs was nagevraagd en zij zeiden dat ze de schade niet hebben veroorzaakt en dat de vloer uit coulance is behandeld met olie.
Het hoofd van de service afdeling beweert dat de chauffeurs zomaar mijn vloer hebben geolied en impliceert dat ik lieg.
Ik heb verzocht dat de klacht door iemand anders in behandeling wordt genomen. Het hoofd service afd. meldt dat het besluit tot stand is gekomen i.o. met de directie. Sinds mijn verzoek om telefonische toelichting van de directie heb ik al enige weken niets vernomen.

Ik vind dat ik zeer onprofessioneel en onvriendelijk wordt behandeld door Kruit & Kramer en door het hoofd van de service afdeling in het bijzonder. Het feit dat de chauffeur mijn vloer met olie heeft behandeld, geeft aan dat er iets te behandelen viel. Het is onbegrijpelijk dat ze alleen bewijs van één kant (hun kant) willen bekijken en voor waar aannemen. Van mijn kant is om geen enkel bewijs gevraagd.

Ik eis een vergoeding voor de schade die Kruit en Kramer heeft aangericht aan mijn huis.

Kruit en Kramer
    Geachte heer/mevrouw Broekman,

Het spijt ons ten zeerste dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening.

Ik heb uw melding vandaag pas kunnen beoordelen en als eerste mijn excuses voor de verlate reactie. Uit de mij beschikbare informatie heeft u op 10 december 2015 telefonisch de schade aan uw vloer gemeld welke volgens u op 7 oktober 2015 is ontstaan. Naar aanleiding van uw bericht is mijn vraag of u mij per e-mail (via info@kruit-en-kramer.nl) ook schriftelijk kunt aantonen dat u eerder dan 10 december 2015 deze schade aan ons heeft gemeld?

Schades dienen in de regel binnen 2 werkdagen te worden gemeld (zie ook de Algemene Voorwaarden). Helaas is op basis van de ons beschikbare informatie in uw geval sprake van meer dan 2 maanden tussen de schadedatum en -melding. Om deze reden is schadevergoeding terecht afgewezen.

Is het voor u een oplossing als wij een stoffeerder vragen om de vloer bij u thuis te beoordelen? Mogelijk kan hij u direct advies geven over herstel of reparatie etc. De kosten van dit bezoek en advies nemen wij dan voor onze rekening.

Uw reactie met belangstelling tegemoet ziende,

met vriendelijke groeten,

KRUIT & KRAMER B.V.

H.J. Kruit
    A.Broekman
    Geachte heer/mevrouw Kruit, Ik heb de klacht verlaat gemeld omdat de schade is ontstaan n.a.v. een omruiling i.v.m. een nog lopende klacht over de bank. Omdat de nieuwe bank hetzelfde probleem had, heeft de chauffeur mij later weten dat service mij hierover zouden contacteren. Ik heb netjes afgewacht met de gedachte dat ik de schade dan zou kunnen melden. Na twee maanden wachten, heb ik uiteindelijk zelf contact opgenomen. Pas na de 2de keer dat ik dit meldde werd dit opgepakt. M.v.g. A.Broekman
    A.Broekman
    Ik ben nogal verbaast te horen over de termijn van 2 dagen. De service afdeling heeft dit nooit gemeld en dit is ook niet genoemd als reden van afwijzing. Daarnaast vind ik het erg ongepast om deze termijn aan te nemen terwijl ik met veel geduld al bijna een jaar wacht op een oplossing betreft de klacht over mijn bank. Ik was zeer teleurgesteld dat ik na 2 maanden niet was gebeld. Ik heb inmiddels veel tijd en energie moeten steken in deze klachten en wacht nog steeds op oplossingen. M.v.g. A.B
    A.Broekman
    Wat betreft het aantonen dat ik de schade eerder hebt gemeld, dit heb ik inderdaad gedaan. Bij de chauffeur, tijdens de omruiling. Ik heb dit toen samen met hem besproken en besloten om te kijken of de kras zou verdwijnen na het aanbrengen van speciale olie. Ik ga ervan uit dat dit voldoende bewijs is dat ik de klacht tijdig heb gemeld. M.v.g. A. Broekman
    A.Broekman
    Ik zou niet slechts het advies over herstel en reparatie vergoed willen krijgen, maar het herstel of de reparatie zelf. Met vriendelijke groet, A. Broekman
    Kruit en Kramer
    Geachte heer/mevrouw Broekman,

Wij hebben op 22 januari jl. telefonisch contact met u gehad over mogelijke oplossingen voor de vloer.

De heer Rademaker heeft 23 januari jl. uw voicemail ingesproken om een oplossing voor uw hoekbank te bespreken. Kunt u z.s.m. contact met hem opnemen?

Wij hopen dat binnenkort e.e.a. naar tevredenheid is opgelost,

met vriendelijke groeten,

KRUIT & KRAMER B.V.

H.J. Kruit

Ook een klacht indienen over Kruit en Kramer?