Klacht Krul Alltech Kachels & Haarden: 150 euro rekenen voor geen enkele geleverde dienst.

Hoogl298

Een aantal jaren geleden heb ik Krul Alltech gecontacteerd voor het doen van een camera inspectie. Kosten: 150 euro.
Iemand van het bedrijf kwam langs, ging het dak op met een grote koffer met daarin de camera. Heeft een paar minuutjes gekeken, kwam onverrichter zake weer naar beneden. Geen filmpje gedraaid, niets. Hij maakte een offerte en ging weer.
Ondanks dat er geen camera-inspectie is geweest, kreeg ik wel een factuur van 150,-
Toen ik weigerde die te betalen, werd al snel een agressief incassobureau op me afgestuurd.
Op mijn coulance om dan alleen de voorrijkosten te vergoeden werd niet ingegaan, men moest en zou betaald krijgen voor niet geleverde diensten. Krul Alltech kon geen filmpje leveren van de camera inspectie, omdat deze simpelweg niet had plaatsgevonden.
De correspondentie met het incassobureau Krijgsman en Legters werd steeds agressiever en het bedrag werd ook steeds hoger. Onder die druk ben ik bezweken. Men was voor geen enkele rede vatbaar.
Kosten: bijna 200 euro voor het leveren van helemaal niets!!!
Dat is Krul Alltech voor mij: een oplichter van de bovenste plank.

Mijn geld terug, inclusief die incassokosten.

Krul Alltech Kachels & Haarden
    Beste E.T Hoogland,

Wij hebben u vandaag een aantal keren proberen te bellen.

Het is wel heel bijzonder dat u na 3 jaar een klacht indient.

Overigens hebben wij u verschillende keren een herinnering gestuurd en pas in maart 2015 een incasso opdracht verstrekt. (factuur was van 25-11-2014)
    Dit betekend wel dat u stelling "er werd al snel een agressief incassobureau op me afgestuurd" niet klopt.
    Tevens wil ik u er op wijzen dat er dus wel degelijk een inspectie is geweest en dat er nergens gesproken wordt over een camera inspectie. Er is toen op het dak geconstateerd dat er scheur vorming was en is er met een sterke lamp in het kanaal gekeken. Daarop volgend is er een rapport gemaakt en een offerte.

Ook hebben wij u uiteindelijk nog een voorstel gedaan om € 100,- te betalen en het dossier te sluiten, hier bent u niet mee akkoord gegaan.

Wij vinden het dan ook heel vervelend en zelfs zeer onterecht dat u ons als oplichters bestempeld.

Erik. Krul Alltech kachels en haarden.
    Hoogl298
    Ieder fatsoenlijk bedrijf zou de hand in eigen boezem steken en direct inzien dat die rekening van 150 euro niet klopt, omdat de dienst die besteld was (een camera inspectie) niet had plaatsgevonden. Werknemer had geen filmpje gedraaid, klaar.

Ik heb iets gekregen waar ik helemaal niet om gevraagd heb: een oppervlakkige beoordeling en een offerte. De prijs van een camera-inspectie hiervoor in rekening brengen is absurd.

Na ontvangen van de factuur heb ik direct contact opgenomen met Krul Alltech, vertrouwende op hun redelijkheid. Ik ging er vanuit dat ze hun foutieve factuur zouden aanpassen aan wat werkelijk had plaatsgevonden. Er kan weleens een foutje gemaakt worden, of een bestelling niet goed doorgegeven.
    Ze staan immers bekend als een keurig bedrijf.
    Klantgericht en oplossingsgericht enz.

Gebleken is dat niets minder waar is. Men bleek voor geen enkele redelijkheid vatbaar en greep na enkele mailwisselingen zelfs naar het hanteren van leugens door glashard te beweren dat er helemaal geen camera-inspectie door mij besteld was!
    We hadden dit telefonisch afgesproken en ik had hiervan geen opname of iets op schrift, dus ik had juridisch gezien geen poot om op te staan en dat is flink uitgebuit. Dat werd nog eens extra gedaan door het incasso bureau die er hyena-achtige methodes op na hield. Ook voor de waarheid niet vatbaar, laat staan een stuk redelijkheid.
    Krul Alltech wil duidelijk niet tot een goede oplossing komen, maar casseren voor het leveren van geen enkele dienst.
    Bij ieder ander bedrijf is het beoordelen van de schoorsteen en het daarop uitschrijven van een offerte volkomen vrijblijvend en kosteloos.
    Krul Alltech rekent hiervoor 150 euro.

Ik hoop dat mensen van mijn dure les leren dat ze niets telefonisch afspreken en altijd een schriftelijke bevestiging eisen van de afspraken die gemaakt zijn alvorens akkoord te gaan. Ook is het nodig om niet alleen te zijn, maar met meerderen wanneer iemand voor het uitvoeren van een bestelde dienst bij u thuis komt. Zo heeft u altijd getuigen en zal de werknemer zich er niet zo snel met een Jantje van Leyen vanaf maken.
    Jammer dat het zo moet, maar kennelijk is het nodig om niet achteraf gedwongen te worden voor zaken te betalen die niet hebben plaatsgevonden.

Ik heb er in ieder geval wel van geleerd.

Hoogl298
Krul Alltech is niet genegen ook maar iets toe te geven en blijft glashard ontkennen wat er telefonisch is afgesproken. Om alsnog bewijs te verzamelen heeft een advocaat voor mij bij Krul Alltech per mail een offerte aangevraagd voor het laten doen van een camera-inspectie. . Dit is het antwoord van Krul Alltech: "Beste, Met een schoorsteen inspectie wordt de schoorsteen onderzocht doormiddel van een camera. Van de camera inspectie wordt een rapport gemaakt. Aan de hand van het rapport wordt een conclusie gemaakt of het rookkanaal gebruikt kan worden of dat het rookkanaal geressorteerd moet worden, door bijvoorbeeld een flexibel kanaal in het bestaande rookkanaal te trekken. Wij voeren schoorsteen inspecties uit voor 150 euro, in een straal van 50 km van Opmeer. Bij aanschaf van een kachel of rookkanaal wordt de helft gecrediteerd. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geÔnformeerd. Met vriendelijke groet, Roy Krul"

Ook een klacht indienen over Krul Alltech Kachels & Haarden?