Klacht Krul Alltech Kachels & Haarden: Camera inspectie niet uitgevoerd, wel in rekening gebracht.

# 420488
Hoogl298

Een aantal jaren geleden heb ik een camera inspectie aangevraagd bij Krul Alltech ter waarde van 150 euro. Dit had ik nodig om bij verschillende kachelbedrijven offertes aan te kunnen vragen die gebaseerd waren op beelden en rapport van de huidige staat van het kanaal. Er is hier een werknemer van dit bedrijf op dak geweest. Deze heeft vluchtig het kanaal bekeken met eigen ogen en een schijnwerper. Hij heeft een offerte uitgeschreven en ging weer weg. Ik heb nooit een inspectierapport gehad, laat staan beelden.
Dus ik veronderstelde dat ik die ook niet hoefde betalen.
Krul Alltech echter bracht het wel in rekening en stuurde me een factuur van 150 euro.
Om een lang verhaal kort te maken: na veel heen en weer gemail bleef Krul Alltech de poot stijf houden en heeft zelfs een incassobureau ingeschakeld!
Ook toen ik 60 euro voorrijkosten uit pure coulance betaald had, bleef Krul Alltech de druk opvoeren. Uiteindelijk werd door het bedrijf zelfs ontkend dat ik uberhaupt een camera inspectie had aangevraagd. Het zou een "optische schouw" zijn geweest, volgens hen. En dat kost ook 150 euro? Krul maakte er een machtsspel van, hij zag heus wel dat ik het recht aan mijn kant had, want er waren geen camera-beelden gemaakt.
Uiteindelijk heeft het mij 150 euro PLUS incassokosten gekost: meer dan 200 euro. Voor het leveren van geen enkele dienst!
[Verwijderd].

Het bedrag dat ik betaald heb voor het niet leveren van de afgesproken dienst, terugboeken naar mijn rekening. Welgemeende excuses zouden op zijn plaats zijn maar die verwachting heb ik niet.

Krul Alltech Kachels & Haarden
    Ik neem aan dat dit een fout in het systeem is, dit is iets wat 5 jaar geleden heeft plaats gevonden !!!

Reactie van 8 december 2017 op deze klacht
    ( het is te gek voor woorden dat we hier wederom op in moeten gaan)

Beste E.T Hoogland,

Wij hebben u vandaag een aantal keren proberen te bellen.

Het is wel heel bijzonder dat u na 3 jaar een klacht indient. ( is nu meer dan 5 jaar geleden )

Overigens hebben wij u verschillende keren een herinnering gestuurd en pas in maart 2015 een incasso opdracht verstrekt. (factuur was van 25-11-2014)
    Dit betekend wel dat u stelling "er werd al snel een agressief incassobureau op me afgestuurd" niet klopt.
    Tevens wil ik u er op wijzen dat er dus wel degelijk een inspectie is geweest en dat er nergens gesproken wordt over een camera inspectie. Er is toen op het dak geconstateerd dat er scheur vorming was en is er met een sterke lamp in het kanaal gekeken. Daarop volgend is er een rapport gemaakt en een offerte.

Ook hebben wij u uiteindelijk nog een voorstel gedaan om € 100,- te betalen en het dossier te sluiten, hier bent u niet mee akkoord gegaan.

Wij vinden het dan ook heel vervelend en zelfs zeer onterecht dat u ons als oplichters bestempeld.

Erik. Krul Alltech kachels en haarden.

Ik wil hier nog even aan toevoegen dat wij in die tijd er alles aan gedaan hebben om het billijk op te lossen. Wij kunnen niet begrijpen dat u na 5 jaar nog steeds denkt dat wij van gedachten zullen veranderen. Wij hebben een dienst uitgevoerd en een offerte gemaakt voor u, de kosten die we daar voor maken zijn echt hoger dan de factuur die u heeft gehad.

Ik meld u bij deze dan ook dat wij op geen enkel bericht meer inhoudelijk zullen reageren, ik hoop dat overige lezers ook inzien dat wij met deze klacht geen kant op kunnen en wij 5 jaar geleden mevr. tegemoet zijn gekomen om het rond te maken voor 100 euro, hierop hebben wij toen geen positieve reactie op gekregen en hebben zoals eerder geschreven het uit handen geven aan een incassobureau.

Krul Alltech Kachels & Haarden

Reactie van 8 december 2017 op deze klacht
    ( het is te gek voor woorden dat we hier wederom op in moeten gaan)

Beste E.T Hoogland,

Wij hebben u vandaag een aantal keren proberen te bellen.

Erik. Krul Alltech kachels en haarden.

Ook een klacht indienen over Krul Alltech Kachels & Haarden?