Klacht Krul Alltech Kachels & Haarden: werk is niet conform offerte uitgevoerd

M. Kingma

Helaas heeft Krul Alltech mijn klacht niet willen begrijpen.Zij maken een offerte met materialen die achteraf niet kloppen ,nl. de pijpdikte is verkeerd geoffreerd en dit blijkt niet verrekend met de klant. Op de offerte staat 1x een schoorsteenplaat en ze factureren een schoorsteenplaat 2x, als ik vraag waarom krijg ik geen reactie.Daarnaast is de geleverde dop niet door de schoorsteenveger geleverd maar door Krul Alltech, ik heb dit bewijs op de mail staan,maar nu opeens is de schoorsteenveger de leverancier. Dit is echter niet mijn hoofdklacht, de schoorsteenveger is voor een karretje gespannen en zal die dop gerust ophalen voor Krul Alltech.
Kortom, we komen er niet uit en ik ga andere stappen ondernemen. Inmiddels ben ik door Krul Alltech van het een en ander beschuldigd waar ik ook geen genoegen mee neem.En van de kachel genieten wij niet, deze heeft een veel te zwaar vermogen,ondanks hun advies, zodat de kachel is afgekoppeld en verwijderd,helaas. Zodoende is de factuur boven water gekomen met de prijzen die verkeerd berekend zijn.In 2013 ben ik in goed vertrouwen met hen in zee gegaan en nu blijkt dat totaal onverstandig :pijpen van 13 cm zijn geleverd voor de prijs van pijpen van 15 cm en ik heb 2x de schoorsteenplaat betaald,blijkt nu.
Indien het werk niet conform een geaccepteerde offerte is uitgevoerd, kan ik vanzelfsprekend vorderen dat alsnog de factuur wordt aangepast en dat is de oplossing.

factuur aanpassen.

Krul Alltech Kachels & Haarden
    Geachte Mevr. Kingma,

U blijft ons maar in een kwaad daglicht zetten terwijl dit geheel onterecht is.
    Bij deze zet ik dan ook mijn gehele reactie aan u hier neer.

Aan: 'nki.......@xs4all.nl'
    Onderwerp: probleem

Geachte Mevr Kingma,

Ik ga het kort houden, u heeft een paar jaar geleden een kachel gekocht en een schoorsteen laten aanpassen door Krul Alltech.
    Dit is allemaal goed gegaan en wij hebben ons aan de afspraak gehouden zoals dit besproken is.
    U claimt nu geld terug van een installatie die we vier jaar geleden geplaats hebben!

De reden dat u geld terug wilt is, er is een kleinere diameter buis geplaatst.
    Er is op de factuur een kleinere diameter vernoemd dus hier is geen fout gemaakt en dit heeft u zelf kunnen bekijken.
    De reden is dat er toen een kleinere buis is in gegaan, is dat de 150 mm er niet in paste.
    Wij van krul Alltech hebben dit toen nog vermeld aan u en hebben een andere buis vanuit Opmeer naar u toegebracht en deze erin geplaats.

Wij hebben geen extra kosten berekend voor de extra reiskosten en de buis die we op dat moment over hadden.
    Het verschil per meter is/was 4 euro, u heeft dan ook een iets lager factuur gehad,

Ik wil u er wel op wijzen dat u een offerte heeft ontvangen waar een afgesproken bedrag op afgesproken is.
    Dit betekend dat er geen meer en minder werk berekend wordt op het moment dat dit wellicht nodig was.
    U heeft een akkoord gegeven op deze offerte, en dus met het bedrag.

U maakt van een paar euro een groot probleem en wij merken op dat u ons in een kwaad daglicht stelt op verschillende websites.
    U begrijpt dat we dit niet op prijs stellen, u meldt dat wij geen contact met u willen hebben of dat we niet reageren.
    IK zie hier dat wij al uitgebreid contact met u hebben gehad, dus het is vreemd dat u dit meld.
    ( ik probeer u vandaag de gehele middag al te bereiken maar dit is niet mogelijk)
    Ik kan niet anders stellen dat u de gene bent die op dit moment dingen aan het verdraaien bent.

Bij deze verzoek ik u dan ook om geen onwaarheden te verspreiden en indien u dit blijft doen gaan wij u juridisch aansprakelijk stellen voor smaad.

Ik ga er van uit dat we nu duidelijk genoeg zijn geweest en wij onze energie weer kunnen gebruiken voor onze andere tevreden klanten.

In de bijlage u akkoord de offerte en de uiteindelijke factuur.

( overigens, heeft u ons zelfs nog gevraagd om belasting fraude toe te passen, hier zal ik op dit moment maar niet op verder gaan)

Erik Krul (dga)

M. Kingma
    Ach wat schrik ik van uw reactie.
    U hebt niet conform de offerte geleverd, u factureert artikelen die ik niet ontvangen heb, u bericht mij van kwaadsprekerij,waar ik niets van weet en u beschuldigt mij van het aanzetten tot belastingfraude. Het lijkt wel alsof u kwaad bent, terwijl ik als klant kwaad zou moeten zijn dat ik met u zaken heb gedaan.
    Inmiddels heb ik andere stappen genomen om mijn recht te halen.
    Overigens reageert u niet op de 2x gefactureerde schoorsteenplaat en waarom moet ik als klant betalen voor een fout van u, namelijk dat u de diameter verkeerd heeft berekend,terwijl u de kachel levert met de juiste diameter zodat u had kunnen weten welke diameter pijp geplaatst had moeten worden.En dan moet ik als klant boeten voor iets wat uzelf fout heeft gedaan .
    Bij elk ander kachelbedrijf is het prijsverschil veel groter,overigens.
    Beste meneer Krul, u maakt nu mijn emailadres openbaar, u besmet mijn goede naam met fraudeaantijgingen, u liegt over de facturatie, ik heb sowieso nog 35 euro van u tegoed van de verkeerd geleverde afsluitdop .Overigens ook niet zo klantvriendelijk om mij niet van dienst te zijn met een goede afsluiting van het schoorsteenkanaal,want u wist natuurlijk wel dat het geen kwestie van alleen een dop zou zijn ,er zit een verbindingstuk tussen geschroefd dat er af moet om het plafondgat te dichten. Ik heb uw medewerker Diana hier specifiek om gevraagd mij hierin van dienst te zijn.En ga zo maar door. Bedankt dat u zich heeft laten kennen hiermee en het staat mij vrij met deze informatie te doen wat ik wil.

M. Kingma
Krul Alltech kiest niet voor een oplossing maar voor smaad.

Ook een klacht indienen over Krul Alltech Kachels & Haarden?