Klacht Krups: Roestvorming op plaatje Dolce Gusto Genio 2

Yvonne

Achter de cuphouder van mijn Dolce Gusto Genio 2 heb ik roest ontdekt op het metalen plaatje waar de cuphouder tegenaan klikt. Zojuist ontdekte ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. Dolce Gusto, ofwel Nestlé kan deze klacht niet verder verwerken omdat dit bij Krups ligt. Krups geeft aan dat mijn garantietermijn juist is verlopen en dat ik de machine op eigen kosten naar E-care kan sturen. Ik krijg dan een prijsopgave voor de eventuele reparatie en wanneer ik dit te hoog vind, kan ik het apparaat laten vernietigen of voor nog eens € 8,50 laten retourneren. Hij is net twee jaar oud. Hoe kan het dat Krups een roestgevoelig metalen onderdeel verwerkt in een machine die dagelijks in contact komt met water en stoom. M.i. is dit een gebrek aan het apparaat en het zou Krups sieren wanneer ze deze klacht kosteloos op zouden lossen.

Graag zou ik dit kosteloos op laten lossen, d.w.z. ik wil best op eigen kosten de machine terugsturen zodat het onderdeel vervolgens kosteloos wordt vervangen en de machine vervolgens wordt geretourneerd.
Ook lijkt het mij goed wanneer Krups nog eens aandacht besteedt aan dit probleem. Ik heb nog zo'n machine staan en ben er eigenlijk erg tevreden over, maar wanneer ik twee machines binnen twee jaar kan wegdoen vanwege een dergelijke klacht, is dat natuurlijk zonde. Misschien kan er een ander materiaal gebruikt worden voor dit plaatje?

Wij vinden dat Krups hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!