Opgelost door Kuchentreff Stadskanaal : Opdraaien voor kosten die onder garantie vallen

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 490829
Gebruiker
P.A. Smith
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Als klant van Kuchentreff dien ik op te draaien voor kosten die onder garantie vallen. Kuchentreff verwijst door naar de garantievoorwaarden van de leverancier en stelt dat ik de garantie op moet pakken en af moet wikkelen met de leverancier.
In het specifieke geval gaat het om een gegeven (onvoorwaardelijke) garantie op keukenapparatuur (afzuigkap) van 5 jaar. Nu de afzuigkap na 2,5 jaar stuk gaat stelt Kuchentreff dat ik voorrijkosten van € 94,= dien te betalen. De leverancier van de afzuigkap stelt namelijk de aanvullende voorwaarde aan de 5 jaar garantie dat als de garantie wordt ingeroepen na 2 jaar, er voorrijkosten betaalt dienen te worden. Deze voorwaarde is ons niet medegedeeld, niet opgenomen in de offerte en niet in het getekende contract.
De afzuigkap is gerepareerd en de voorrijkosten zijn (door mij) betaald. De factuur hiervan heb ik doorgestuurd naar Kuchentreff. Deze is niet bereid deze te betalen en stelt dat ik dit moet oppakken met de leverancier van de afzuigkap.
Dit is een onjuiste aanname, gezien ik (1) een contract met Kuchetreff heb (en niet met de leverancier van de afzuigkap) (2) een offerte heb waarin geen voorwaarden zijn opgenomen voor de 5 jaar garantie en (3) een getekend contract heb waar geen voorwaarden zijn opgenomen voor d 5 jaar garantie.

De oplossing

Kuchentreff dient het bedrag van € 94,38 volledig aan mij te vergoeden, aangezien het onderdeel is van de 5 jaar onvoorwaardelijke garantie die ik op het product heb gekregen.

5 reacties

  1. Auteur
    Kuchentreff Stadskanaal
    Datum
    Geachte heer Smith,

    Dat u de keuken met apparatuur bij ons heeft gekocht klopt. Wij vertellen altijd tijdens verkoopgesprek dat er 2 jaar wettelijke garantie op apparatuur zit. Bij sommige fabrikanten worden deze garantie verlengd met 3 of 5 jaar. Bij u is de garantie door Exquisit verlengd met 3 jaar 2+3. Aan deze verlenging van 3 jaar zijn voorwaarden aan gesteld, deze voorwaarden worden bij Exquisit op de site weergegeven en hier word in de gebruiksaanwijzing ook naar verwezen. Uw defect valt helaas buiten de 2 jaar wettelijke garantie.
    U geeft aan dat de voorrijkosten €94.38 zijn en dat u dit betaald heeft, Kuchentreff en Exquisit hebben u een aanbod gedaan om het bedrag van €94.38 te verlagen naar €66.15 incl. btw. De heer Smith geeft hier geen reactie op en houd vast aan €94.38 wat er betaald moet worden en vind dat Küchentreff dit dient te betalen. Küchentreff is van mening dat het niet voor de kosten hoeft op te draaien omdat de garantie door de fabrikant word gegeven en wij samen al met een tegemoet zij gekomen naar de heer Smith.

    Met vriendelijke groet,

    Küchentreff Stadskanaal
  2. Auteur
    P.A. Smith
    Datum
    Het is jammer dat u de communicatie niet leest. Zoals al schriftelijk gecommuniceerd op 05/10, 06/10, 22/10, 26/10 en 29/10 en mondeling middels het winkelbezoek van 05/10 en 23/10 is er niet gecommuniceerd over een voorwaardelijke 5 jaar garantie. Sterker nog u heeft zelf deze onvoorwaardelijke 5 jaar garantie geoffreerd en opgenomen in het getekende contract. (zie bijlage)

    U kunt mij 'tegemoetkomen' als ik niet in m'n recht zou staan.

    Nu komt u mij 'tegemoet' met iets waar ik al recht op heb, dit is een 'sigaar uit eigen doos'

    Nogmaals, ik heb een contract met u, niet met de leverancier van de afzuigkap, en ik verwacht dat u dit oplost.

  3. Auteur
    P.A. Smith
    Datum
    Helaas nog geen reactie ontvangen. Niet inhoudelijk en geen toezegging dat het volledige bedrag zal worden vergoed.
  4. Auteur
    P.A. Smith
    Datum
    Er is inmiddels een voorstel vanuit Kuchentreff waarmee ik akkoord ben gegaan. Het wachten is op de afhandeling hiervan.
  5. Auteur
    Kuchentreff Stadskanaal
    Datum
    Wij hebben de heer Smith het volledige bedrag betaald.

    Küchentreff Stadskanaal

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P.A. Smith
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het issue is naar volle tevredenheid opgelost. Ik dank Küchentreff voor de professionele reactie en oplossing.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Kuchentreff Stadskanaal ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen