Opgelost door Kweekotheek.nl: fabricagefouten led lamp

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 295838
Gebruiker
Nexon
Datum
9 reacties

Details

De klacht

Ik heb sinds oktober de spectrabox pro 5 810 W aangekocht bij www.kweekotheek.nl.
Ik dacht hiermee een toch wel redelijke kwalitatieve led lamp aangekocht te bebben .
Tot het begon , ik zag eerst dat er sommige lenzen vuil waren aan de binnenzijde wat ik al vreemd vond eigenlijk .
Op aanraden van de aangegeven shop heb ik deze gedemonteerd , daar ik hiervoor genoeg technische achtergrond heb.
Ik heb hieronder dan ook getracht om het zo kort mogelijk samen te vatten wat ik hier allemaal moest vaststellen + enkele foto's in bijlage.
zoals u kan zien op de foto's zijn er 2 verschillende afstandsbussen( witte plastic) gebruikt , de eene heeft een kleinere binnendiameter dan de andere.
Dit alleen zorgt al voor de nodige montage problemen aangezien de draadstangen die er doorheen moeten allemaal dezelfde zijn.
U kan ook op foto zien dat bij de te grote witte afstandsbussen er binnenin beschadiging is te zien , dit komt doordat de metalen bus hier ingeperst is doordat de binnen diameter te groot is .
Doordat de verkeerde afstandsbussen zijn gebruikt en de totale lengte van de draad stang niet correct is afgeregeld , zorgt dit ervoor dat wanneer de bout aan de achterzijde wordt aangedraaid deze een afstand moet overbruggen van +/- 5 mm tussen bodemplaat en ventilator (zie foto) dit zou nog geen probleem zijn moest hier rekening mee gehouden zijn bij de montage ( bouten niet volledig einde draaien ) wat spijtig genoeg ook niet gebeurt is .
Hierdoor zij er dus beschadigingen aan ventilators en staan dus alle printen met leds krom => de lezen sluiten niet goed aan op de print waardoor er dus makkelijk vuil en stof tussen kan .
U kan duidelijk zien op de foto's met schuifmaat dat er wel degelijk verschillen zitten op de afstandsbussen daar ze eigenlijk allemaal al te kort zijn afgeregeld.(+/- 5mm te kort)
Dit zijn al zware fabricage fouten en eigenlijk heb ik dan ook geen vertrouwen meer in het merk spectrabox.
Ik verwacht toch als je 820 euro betaald voor een ledlamp dat deze toch op zijn minst gemonteerd is volgens de regels van de kunst , of niet soms ?
Het toestel is teruggestuurd naar desbetreffende shop en is daar aangekomen sinds 9/02/2018.Tot op vandaag is er nog niks gebeurt daar de nodige mails en telefoons gedaan zijn naar de shop en fabrikant ledflowergrowlights.

De oplossing

terugbetaling lamp ( 820 euro )

9 reacties

  1. Auteur
    Kweekotheek.nl
    Datum
    Beste Tim de Potter,

    Zoals aangegeven vinden wij uw gewenste oplossing niet reëel, maar is hier met u gewoon niet over te communiceren.
    Het is toch duidelijk dat wanneer u bij ons een complete kweekset koopt voor totaal € 973,90 en er zitten naast de Spectrabox kweeklamp voor nog € 382,00 aan onderdelen bij, u niet van ons kunt vragen dat wij u € 820,00 terugbetalen voor de lamp.
    Onderstaand de opsomming van de onderdelen, tevens is de aankoopbon als bijlage gevoegd.
    Phantom 120 Regular kweektent: € 159,00
    G-Tools 2-standen buisventilator: € 89,00
    Prima Klima Koolstoffilter: € 44,90
    Fanline 2-standen fan: € 15,00
    Brennenstuhl timer: € 12,50
    Garden HighPro meter: € 9,00
    48Kg Lighthanger: € 9,00
    Slang met klemmen: € 9,00

    Ook aan uw kunde aangaande het demonteren en opnieuw monteren van de lamp twijfelen wij erg. Draadstangen en afstandsbussen waren op de verkeerde plaats gemonteerd. Gelukkig zijn de PCB (printplaten) met leds onbeschadigd gebleven, want dit was prijzig geweest om te herstellen.

    Wij willen graag meedenken in een oplossing, maar deze moet wel reëel zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Kweekotheek
  2. Auteur
    Nexon
    Datum
    Beste Ben de Jong,

    Ik heb meermaals getracht hierover te communiceren met jullie , per mail en telefonisch.( hier zijn ook de nodige bewijzen van )
    Ik kan alleen maar vaststellen dat sommige mails onbeantwoord bleven .
    Wanneer er de laatste keer telefonisch contact met jullie opgenomen werd , kreeg ik te horen dat na bijna een maand de lamp in jullie bezit te hebben er nog steeds geen enkele handeling is gebeurt . ( zelfs nog niet uitgepakt )
    U begrijpt toch dat dit bij mij als klant de nodige vragen oproept over de kwaliteit van jullie service na verkoop.
    Dus zag ik mij dan ook genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen , om zo een deel van mij hard verdiende geld te recupereren .
    Wat betreft de opsomming die u gemaakt heeft van de extra onderdelen in het pakket :

    - Phantom 120 Regular kweektent: € 159,00
    - G-Tools 2-standen buisventilator: € 89,00
    - Prima Klima Koolstoffilter: € 44,90
    - Fanline 2-standen fan: € 15,00
    - Brennenstuhl timer: € 12,50
    - Garden HighPro meter: € 9,00
    - 48Kg Lighthanger: € 9,00
    - Slang met klemmen: € 9,00

    Als ik de som maak van deze, kom ik op een bedrag van € 347,40 dit is ook zonder de pakket korting.
    Dus even snel gerekend ,de lamp nieuwprijs € 829,90 + € 347,40 ( extra onderdelen ) kom ik op een bedrag van € 1177,30.( zonder pakket korting)
    € 973,90 met pakket korting, dus kom ik op 17,27% korting afgerond.
    Dus een korting van 17,27% op een bedrag van € 829,90 ( lamp) , kom ik op € 685,98 ( met pakket korting ).
    Dus mijn voorstel is € 680 (afgerond) voor de lamp + € 28 verzendkosten (retour lamp) , is een bedrag van € 708 .
    Dit is volgens mij een redelijk voorstel voor de geleden schade.

    Wat betreft de persoonlijke aantijgingen die u maakt aangaande mijn technische competentie , kan ik alleen maar zeggen dat ik dit ten zeerste betreur.
    Daar ik al ruim 17 jaar ervaring heb in de technische branche .
    Dus ik denk dat ik ruimschoots over de juiste competentie beschik om een simpele lamp te demonteren en hermonteren.
    Nadat ik melding maakte van het vuil in de lenzen ontvang ik dit per mail van u en ik citeer :

    Indien je iets technisch bent zijn de lenzen ook vrij eenvoudig zelf te reinigen.
    In principe zijn alle onderdelen demontabel en kunnen de lenzen gewoon worden gereinigd, vervangen of geupdate.
    Voor het reinigen van de lenzen dien je volgende te doen:
    De betreffende LED Unit kan worden los geschroefd met de 4 schroeven aan de achterzijde.
    Aan de voorzijde kan deze er dan worden uitgehaald door 2 connectoren los te koppelen.
    De lens kan worden verwijderd door de 4 schroeven waarmee deze vast zit los te draaien.

    Dus hierop afgaand is het demonteren en opnieuw monteren niet dermate technisch onoverkomelijk is mijn besluit.
    U had mij in eerste instantie zelfs niet het voorstel mogen doen om dit zelf uit te voeren, dus dit valt volledig ter uwer verantwoordelijkheid.
    In bijlage vindt u een technisch verslag van de lamp met mijn bevindingen .
    Waar u al sinds eind januari van op de hoogte bent gebracht.
    Ik denk juist dat u mij dankbaar mag zijn dat ik dit probleem (fabricage fouten) aan het licht heb gebracht.
    Zo kan u tenminste voorkomen dat nog meer klanten hier de dupe van worden.
    Ik zou het dan ook ten zeerste appreciëren moest u de valse aantijgingen en beschuldigingen achterwegen laten.
    Verder verwacht ik dus uw medewerking omtrent het voorstel dat ik u gedaan heb (€ 708 zie hierboven).

    Met vriendelijke groeten,

    Tim De Potter

  3. Auteur
    Kweekotheek.nl
    Datum
    Beste Tim de Potter,

    Zoals u wellicht weet zijn wij kweekverlichting specialist. Voor de door u aangeschafte “Aanbieding Kweekset” kopen wij van betreffende kweeklamp een grote partij in, waardoor wij deze met een grote korting kunnen aanbieden. De overige artikelen zijn niet onze core business en kopen wij klein in en hierop kunnen wij dus ook geen korting geven.

    Het bedrag dat voor de 810W Spectrabox Pro 5 staat is derhalve € 973,90 - € 347,40 = € 626,50.
    Voor dit bedrag kunt u een andere kweeklamp uit ons assortiment uitzoeken. Ook kunnen wij u uw lamp retourneren, geheel gereinigd en stofdicht gemaakt.

    In afwachting van uw reactie, verblijven wij.

    Met vriendelijke groet,

    Kweekotheek
  4. Auteur
    Nexon
    Datum
    Beste,

    Ik ga akkoord met het voorstel om een nieuwe lamp te kiezen , als blijk van mijn goede wil.
    Ik heb geopteerd voor de volgende led lamp + smart controller.

    https://www.kweekotheek.nl/hortilight-sunfactor-360.html.
    https://www.kweekotheek.nl/sunfactor-controller.html

    Dus dit komt op een bedrag van € 738 hierop dan 17,27% korting( zie eerder voorstel,deze bedraagt normaal 24,50% afgaand op uw berekening), kom ik op een bedrag van € 618,83.
    Het voorgestelde bedrag bedraagt € 626,50 , dus zit hier zelfs nog een verschil op van € 7.67 + retour kosten lamp van € 28 is dit €35,67.
    Het bedrag van € 35,67 zal ik zo laten, als blijk van mijn goede wil om tot een oplossing te komen .
    Ik denk hierbij dus aan uw voorstel zijn tegemoet gekomen .

    Alvast bedankt voor jullie spoedige reactie,

    Met vriendelijke groet,

    Tim De Potter
  5. Auteur
    Nexon
    Datum
    Beste,

    Heeft u in tussentijd al een beslissing genomen .
    Ik dacht u hierin zijn tegemoet gekomen .

    Met vriendelijke groet,

    Tim
  6. Auteur
    Kweekotheek.nl
    Datum
    Beste Tim de Potter,

    Het aankoopbedrag voor de door u gewenste Sunfactor 360 is € 679,00 en de Controller kost € 69,00 wat dus totaal € 748,00 maakt en niet de door u genoemde € 738,00.

    Ook de door u genoemde retourkosten voor het ons opsturen van de lamp zijn gewoon voor uw rekening, zelfs wanneer u een product binnen de 14 dagen zichttermijn retourneert.

    Tevens is de door u aangegeven korting niet op deze lamp van toepassing. Door mij is aangegeven dat wij voor de door u aangeschafte “Aanbieding Kweekset” een grote partij 810W Spectrabox Pro 5 lampen hebben aangeschaft en deze daardoor met een hoge korting kunnen aanbieden.

    Dit gezegd hebbende willen wij het geschil met u natuurlijk wel graag oplossen omdat wij streven naar een 100% klanttevredenheid. Daarom willen wij het volgende aanbieden:

    Bij onze Kweekset Pro is een Sunfactor 360 met Smart Controller als optie te bestellen. Dit is ook een Sunfactor type 2, alleen is deze voorzien van een bedrade Controller.
    Aangezien wij deze Sunfactor 360 met korting bij de Kweekset Pro aanbieden, bieden wij ook u deze met korting aan. Het aankoopbedrag hiervoor is € 659,00. Uit louter coulance nemen wij het verschil van € 32,50 ( 659,00 – 626,50) en de verzendkosten voor onze rekening.

    In afwachting van uw reactie, verblijven wij.

    Met vriendelijke groet,

    Kweekotheek
  7. Auteur
    Nexon
    Datum
    Beste,

    Ik ben akkoord met het voorstel ,de Sunfactor 360 type 2 + bedrade controller.
    Bedankt voor jullie tegemoetkoming .
    Ik kijk er alvast naar uit het pakket te mogen ontvangen.

    Met vriendelijke groet,

    Tim De Potter
  8. Auteur
    Nexon
    Datum
    Beste,

    Daar ik akkoord ben gegaan met het voorstel, heb ik tot op vandaag nog niets ontvangen.

    Nog de lamp of mail met track & trace .

    Ik was in de veronderstelling dat we hieromtrent een overeenkomst hadden.

    Ik verwacht dan ook dat dit met enige spoed zal behandeld worden.

    Alvast bedankt in afwachting van uw reactie,

    Mvg,

    Tim De Potter

  9. Auteur
    Kweekotheek.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Tim de Potter,

    Wij zullen u de lamp en controller doen toekomen en de trackinggegevens mailen.

    Met vriendelijke groet,

    Kweekotheek

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nexon
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Kweekotheek.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen