Klacht KWF Kankerbestrijding: 'Aanbelsalvo 's avonds'

Edwin

Vanavond rond 20.00u een KWF-collectant aan de deur gehad. Mevrouw bleef veelvuldig (minstens vier keer) op de bel drukken. Dit vond ik bijzonder storend, omdat rond dit tijdstip mijn twee jonge kinderen nét ingeslapen zijn. Nu waren beide kinderen dus weer wakker en vroegen om aandacht. Ik kon dus weer naar boven en ben zeker 20 minuten bezig geweest om ze weer rustig te krijgen

Toen ik de collectant erop aansprak dat het toch niet nodig was om onafgebroken te blijven aanbellen en dat ik nu dus weer twee jonge kinderen wakker had, reageerde zij geïrriteerd en ging zij ook niet op mijn klacht in.

Ik ben overigens KWF-donateur en doneer periodiek een bedrag.

Graag zou ik willen dat KWF collectanten beter brieft en leert op een respectvolle en inlevende manier in te gaan op eventuele klachten van (potentiële) donateurs. Anders liever geen collectanten meer aan de deur.

KWF Kankerbestrijding
    Geachte heer Schoemaker,

Hierbij reageren we op uw bericht.

We vinden het heel vervelend voor u dat het bezoek van de collectant tot zoveel onrust heeft geleid.

KWF collectanten zijn net als donateurs zeer betrokken bij waar we ons voor inzetten: minder kanker, meer genezing en een betere kwaliteit van leven voor (ex)kankerpatiënten. Ondanks dat we collectanten van tevoren instrueren hoe te collecteren, kan iemand soms te enthousiast zijn.

Uw klacht sturen door naar de afdeling Hillegom en deze wordt met desbetreffende collectant besproken.

Wanneer u liever geen collectanten aan de deur heeft, kunt u overwegen de sticker van “Nietaandedeur.nl” aan te vragen, via www.nietaandedeur.nl. Deze sticker is vergelijkbaar met de “ja/nee” en “nee/nee” sticker voor reclamemateriaal. Onze collectanten krijgen de instructie dat wanneer een dergelijke sticker op/naast de deur zit, het adres over te slaan.

Graag maken we van de gelegenheid gebruik u hartelijk te danken voor uw trouwe steun aan KWF Kankerbestrijding. Met uw donaties helpt u mee om onze droom, die we delen met miljoenen anderen, te verwezenlijken: een wereld waarin niemand meer hoeft te overlijden aan kanker.

Wanneer u nog vragen heeft, neemt u dan gerust contact op met ondergetekende. U kunt KWF Publieksservice telefonisch bereiken op nummer 0900 – 202 00 41 (€ 0,01 p/m), op werkdagen tussen 09.00 – 18.00 uur.

Frank Hogenbirk

Ook een klacht indienen over KWF Kankerbestrijding?