Klacht KWF Kankerbestrijding: afschrijving rekening

tanja

Er is zonder toestemming meerdere keren geld van de rekening geschreven.
Ze zijn aan de deur geweest om te collecteren.
Eenmalig geld geven was niet mogelijk, er moest getekend worden, om maandelijks geld van de rekening te schrijven.
Daarmee gingen wij niet akkoord.

Vervolgens wordt er geld afgeschreven, ik vraag me af hoe dat mogelijk is.

Wij willen geen geld terug, maar ik vind het ongehoord dat er ongevraagd geld afgeschreven wordt.
Ik wil niemand meer aan de deur.

KWF Kankerbestrijding
    Geachte mevrouw Dumont,Hierbij reageren wij op uw klacht van 16 april jl.U schrijft dat er wervers bij u aan de deur zijn geweest met de vraag om KWF Kankerbestrijding te steunen. Omdat het niet mogelijk was om met een eenmalige donatie te steunen en u een machtiging voor een maandelijkse donatie moest tekenen, heeft u hiervan afgezien.
    U heeft dan ook geen toestemming gegeven voor een structurele donatie aan KWF Kankerbestrijding. Desondanks schrijft KWF Kankerbestrijding wel bedragen van uw bankrekening af. Graag hoort u van ons op welke wijze deze machtiging tot stand is gekomen.Wij vinden het vervelend voor u dat wij bedragen van uw bankrekening incasseren terwijl u dat niet wilt. Dat is uiteraard niet onze bedoeling. Hiervoor bieden wij u onze welgemeende verontschuldigingen aan.De machtiging hebben wij ontvangen naar aanleiding van onze huis-aan-huis actie in mei 2012. Wij zijn er vanuit gegaan dat de machtiging die wij ontvangen hebben op waarheid berustte. Wij betreuren het zeer als dit niet het geval is geweest. Zoals u ons heeft verzocht hebben wij uw donatie op 16 april jl. voor u stopgezet. We vragen u er rekening mee te houden dat uw donatie wellicht nog één keer wordt afgeschreven. De reden hiervan is dat uw stopzetting onze incasso mogelijk heeft gekruist. Indien u het oneens bent met deze incasso, wijzen wij u erop dat u het afgeschreven bedrag zelf kunt storneren via uw bank of via internetbankieren. Het afgeschreven bedrag staat dan binnen vier werkdagen op uw bankrekening. Wanneer u hierbij moeilijkheden mocht ondervinden, laat u ons dat dan weten in antwoord op deze e-mail. Wij betalen het bedrag dan aan u terug. Het bedrag schrijven we dan binnen drie weken op uw rekening bij.Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geïnformeerd. Wanneer u nog vragen heeft over ons antwoord, neemt u dan gerust contact op met ondergetekende. U kunt KWF Publieksservice telefonisch bereiken op nummer 0900 – 202 00 41 (€ 0,01 p/m), op werkdagen tussen 09.00 – 18.00 uur.Met vriendelijke groet,
    Barend Maltha

Ook een klacht indienen over KWF Kankerbestrijding?