Klacht Kwik-Fit: Onterechte afkeuring auto door KwikFit, en dan ook nog een dikke offerte bijvoegen voor herstel.

# 319618
Emilia1955!

Mijn auto heb ik APK laten keuren bij het filiaal Sixmastraat in Leeuwarden. Er volgende een afkeuring , omdat de uitlaat lek was. Er zat een offerte bij van 650 euro voor een nieuwe uitlaat katalysator. Als ik het gelijk zou laten doen kreeg ik 10% korting. Een vriend adviseerde mij het ook te laten beoordelen bij zijn garage Dijkstra aan de PC Hoofdstraat. Deze heeft de uitlaat op diverse manieren gecontroleerd maar kon geen lekkage vinden. Wel zag men dat het ruitenwisserblad kapot was en dat een lampje van de kentekenverlichting het niet deed. Opnieuw door Dijkstra gekeurd, en goed gekeurd nadat de 2 gebreken hersteld waren. De kosten waren een fractie van de opgave van KwikFit. Ik voelde mij bedrogen door KwikFit. De keuringskosten zijn daar misschien 20 euro goedkoper, maar uiteindelijk wordt je op een andere manier dubbel en dwars gepakt.

De 24,95 keuringskosten terug, en een officiële berisping van het KwikFit hoofdkantoor naar deze manier van werken.

Emilia1955!
    Nog steeds niets gehoord van KwikFit. Dat is toch gek als je een oprechte garage bent.
    Inmiddels van een vriend gehoord dat hij het zelfde had meegemaakt bij dezelfde Kwikfit aan de Sixmastraat. Afgekeurd en een offerte voor 1.100 euro om het op te lossen. Terwijl de auto een halfjaar geleden een probleemloze DEKRA aankoopkeuring had ondergaan. Bleek later dat alleen het handremkabeltje vervangen moest worden. DUS KWIKFIT AAN DE SIXMASTRAAT, NOOIT LATEN KEUREN.
    Emilia1955!
    Het blijft stil vanuit KwikFit.
    Ik roep KwikFit op om alsnog te reageren.
    Mocht KwikFit dat niet willen doen, dan is dat voor mij een bekentenis dat KwikFit een loopje neemt met de APK keuringen om zo klanten op te lichten en onnodig geld uit haar zakken probeert te kloppen.

Emilia1955!
Ik kreeg rechtstreeks antwoord van Kwikfit. De vestigingsmanager van de Sixmastraat Leeuwarden, probeert zich er onderuit te draaien. In het keuringsgesprek zegt hij resoluut dat de uitlaat lekt en vervangen moet worden (offerte 650 euro), en dat ik 10% korting krijg als ik het laat uitvoeren. Nu zegt hij via het hoofdkantoor dat dit het slechtste en duurste scenario is, en dat het alleen maar kan meevallen. Kwikfit heeft mij destijds gevraagd een beoordeling voor de kwikfit website te schrijven. Die is er nooit opgekomen. Dus de kwikfit site toont bewust alleen positieve beoordelingen van dit filiaal?

Ook een klacht indienen over ?