Klacht Kwik-Fit: Service waar je niet blij van wordt

HBZ

26 juni auto afgegeven voor bandwissel. Zou conform offerte uitgevoerd worden.

-Verzoek gedaan of voor 14:30uur klaar kon zijn, zo niet dan te bellen (ivm middag afspraken).
-Om 14:15u nog niets gehoord dus zelf gebeld ter check,
Auto zou op de ‘brug staan voor uitlijnen’ als dit gelijk goed was dan was de auto direct klaar. Zo niet dan na een half uur. Daarop gemeld dat ik er dan 14:45uur zou zijn.
-Om 14:45uur daar aangekomen: Echter was mijn verzoek compleet niet bekend, stond de auto niet op de brug en was nog niet eens gereed. Ik kon dus nogmaals terug reizen, zonder alternatief vervoer (en kwam te laat op middag afspraak)
-Einde middag auto gereed en factuur gekregen met verkeerde bedrag erop (geen ANWB korting meegerekend).
-Klacht ook ingediend en na meer dan 2 weken wachten niet eens een reactie. Dat is echt de klant voorop stellen inderdaad.

Service waar je blij van wordt? Niet echt…

Conclusie:
– Er is niet naar de klant geluisterd, er is niet pro-actief meegedacht, er is gewoonweg een onwaarheid verteld over de status van de auto, het heeft mij uren gekost, en offertes zijn blijkbaar geen maatstaf voor factuur, een fout en ook niet opleveren wordt niet opgelost (niet toen ik in die middag met een probleem zat, en niet daarna).

Tip: Wanneer de velgen gewisseld worden dan worden ze zwart van smeer etc, echter op zich geen gekke service om dit ook weer even schoon te maken.

Eerdere ervaring met Zeist:
Auto maakte bizar knarsend geluid, gewoonweg beangstigend vooral bij optrekken en remmen. Op zaterdag naar Kwikfit zeist gegaan met verzoek of even kon kijken puur om te kijken of het veilig was nog door te kunnen rijden. Het antwoord was: kwam nu niet goed uit was een beetje druk. En ben dus weggestuurd. Met klem advies voor kwikfit Zeist: als ooit iemand komt met de vraag of het nog VEILIG is om verder te rijden: maak hier altijd tijd voor.
Uiteindelijk via de dealer opgelost, en was 5 min werk voor diagnose.

Bovenstaande punten zijn zo bizar simpel op te lossen, maar mijn 2 ervaringen met Kwikfit zeist zijn dus erg negatief. Ze waren een paar tientjes goedkoper, maar wat je ervoor terug krijgt is waardeloze service een foute factuur. En niet eens een reactie. Ik kom hier nooit meer.

- Een reactie op mijn klacht was het minste geweest.
- Pro-actief het verschil van offerte terugstorten
- Uitleggen hoe het kan dat deze verwarring is ontstaan en waarom er onwaarheden gesproken zijn (waarop ik gehandeld heb)
- Uitleggen waarom klacht niet beantwoord wordt
- Uitleg hoe voortaan dit geborgd wordt dat dit niet meer zo fout kan gaan.
- Verras me gerust in genoegdoening.

HBZ
    Na herhaald indienen klacht een reactie gekregen, die bestond uit we hebben het intern aangegeven en u krijgt een bos bloemen.
    Het gaat mij in deze niet om een bos bloemen maar het gemak waarop service niet gegeven wordt en afspraken niet nagekomen worden. Ik heb niet het gevoel dat dit nu wel geborgd is.

Ik vrees dat ik hierom dus niets bereikt heb en zal gewoonweg niet meer naar kwikfit gaan dan. En raadt anderen aan zich af te vragen of dit een incident is of structureel. Ik had me graag van het tegendeel laten bewijzen.

Ook een klacht indienen over ?