Klacht L'interieur Traditionnel BV: Erge slijtage van een recent gelegde vloer (2020 en weer in 2021) en het bedrijf vermijdt ons.

Maaike McIntyre

In 2020 hebben wij, de eigenaren van het appartement, L'interieur Traditionnel BV benaderd om een nieuwe PVC vloer te plaatsen. De afspraak was dat het bedrijf de oude vloer er uit zou halen en een nieuwe vloer zou leggen. Wij waren verteld dat de nieuw gelegde vloer makkelijk 20 jaar mee zou moeten gaan.

Eind augustus 2020 is dat gebeurd. Heel snel hadden we last van "klik"-geluiden. Wij zijn geen expert, maar wij waren bang dat de vloer niet goed in elkaar zat en dat het uiteindelijk tot slijtage van de PVC planken zou leiden. We hebben contact opgenomen met het bedrijf en we waren verteld dat het heel normaal was en over enkele maanden zelf zou oplossen. Het bedrijf is langsgekomen om een beetje lijm te leggen (een oplossing dat wij zelf raar vonden) wat op korte duur zou helpen.

8 maanden later en het probleem was niet opgelost. En zoals wij vreesden begon de vloer schade te lijden. Op verschillende plekken werden de planken stuk, en een aantal zijn verder uit elkaar geschoven waardoor er langwerpige gaten in de vloer ontstond. We hebben weer contact gelegd met het bedrijf, en na veel gemiste afspraken, frustratie en moeite zijn ze teruggekomen om de vloer opnieuw te leggen. Het bleek dat de oude vloer er nog in lag, en niet tijdens de legging van de nieuwe vloer er uit is gehaald, conform onze afspraak. De vloer is met dezelfde planken opnieuw geplaatst in september 2021.

Heel snel waren de klik-geluiden er weer. En de slijtage begon opnieuw. De vloer ziet er momenteel slecht uit. Nu twee jaar na de oorspronkelijke plaatsing van de vloer, en nu voor de tweede keer. Keer op keer proberen wij het bedrijf te benaderen. Maar ze reageren weinig op onze berichten en ze nemen niet op wanneer we contact proberen te leggen. Uiteindelijk is er eind september 2022 een afspraak gemaakt om iemand van het bedrijf langs te sturen. Deze persoon is gewoon niet komen opdagen, nogmaals is de afspraak niet nagekomen. Als consument kunnen wij op deze manier niet door.

Wij willen dat de vloer goed wordt gelegd/vervangen zodat de vloer minstens 10 jaar mee kan gaan (20 jaar was de aanvankelijk afspraak) of dat wij ons geld terugbetaald krijgen om een ander bedrijf te kunnen benaderen om de vloer te vervangen.

Wij vinden dat L'interieur Traditionnel BV hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over L'interieur Traditionnel BV?