Klacht La Souris: Nieuwe scooter gekocht, misbaksel geleverd. La Souris niet thuis.

MVS

La Souris levert niet wat ik heb besteld ( Een nieuwe scooter en geen half af gemonteerd ding wat kortsluiting maakt en waar je meer mee moet lopen dan rijden.
Heb 13-6 een "scooter" geleverd gekregen. Na 3 dagen rijden ( waarvan 2 dagen lopend naar huis ) kapot in de garage gezet. Na diverse niet nagekomen afspraken is hij opgehaald ( wilde mijn geld terug, zij vonden dat ze het recht hadden om de scooter eerst te bekijken en mij een fatsoenlijk voorstel te doen ).
Ondertussen hebben ze 1x geprobeert de scooter weer te brengen, hij zat met tyrap in elkaar gezet ( schroef was weg en tyrap was goedkoper? ) diverse dingen werkte nog niet en er kwam rook uit de voorkant ( kortsluiting ). Niet aangenomen op deze manier.
Nu zijn we 24-8 en ik wacht nog steeds ( op mijn geld of op een fatsoenlijk voorstel ).
La Souris is niet te berijken ( met klachten of stukken aan scooter mag je niet bellen, moet via internet en dan gebeurd er ook niets.
Voor aankoop had ik beter de klachtensites eens kunnen bekijken ( en niet achteraf ).

Geld terug + onkosten of NIEUWE scooter met goede garantie en onkosten vergoed
Helemaal niets aangeboden. Nu is de advocaat er mee bezig. Ze leveren goedkoop, maar als er aan zo'n chinees model iets mankeert dan zijn ze niet thuis.

Antwoord tot nog toe :

Bedankt voor uw mail. ik heb begrepen dat uw scooter naar onze vestiging in .... is gebracht voor nader onderzoek.
    Wij zijn dit voor u aan het nakijken en zullen u hierover zo spoedig mogelijk informeren!
    Dit is dus na de 2e keer dat hij naar die vestiging is gebracht ( en ze waren zo blij dat ze iets te melden hadden dat ik dat bericht ondertussen al 3x heb mogen ontvangen.
    Ik heb gereageerd met:

Onzin, hij is daar 2 weken geweest, daarna is er een poging ondernomen om hem kapot terug te brengen ( de monteur is hier heel lang voor de deur bezig geweest ( met een brander om de kap passend te maken, tyrap weer verwijderd en met een schroef geprobeerd te monteren, benzinemeter kon hij ter plaatse niet maken, lamp ging niet alleen aan/uit als de kabel bewoog, maar maakte zelfs kortsluiting ( rook uit de voorkant, kabel doorgebrand ), dat was voor mij de druppel om aan te geven dat hij hem weer mee kon nemen en dat ik hem zo niet accepteerde.
    Ik zou het zeer op prijs stellen als u EERST uw voorstel doet VOORDAT u een nieuwe poging doet om die scooter hier af te leveren.
    ( p.s. hij is alweer bijna 2 weken geleden meegenomen, dus alles bij elkaar hebben jullie hem al weer bijna 4 weken in bezit en nog steeds niets gehoord ( dus die onzin over nakijken en dat jullie mij daarover zullen berichten geloof ik ondertussen niet meer zo erg, Ik heb die scooter al maanden, heb 3 dagen kunnen rijden ( waarvan 2 dagen naar huis moeten lopen ) en het enige wat ik van jullie hoor is tot nog toe onzin.
    Ik heb aangegeven dat ik de koop ongedaan wil maken en onkosten vergoeding op zijn plaats zou vinden, jullie zouden mij een voorstel doen dus DAAR wacht ik momenteel ( nog steeds ) op.
    We wachten af ( al maanden )
    MVS
    k mag hopen dat u dit ondertussen heeft nagekeken ( en gevonden waar die scooter nu is ). Dan zou ik het zeer op prijs stellen als u mij nu een fatsoenlijk voorstel doet toekomen.
    M.v.g. M. Vermulst
    MVS
    Het is ondertussen al meer dan 80 dagen geleden dat jullie geprobeerd hebben mij een bromscooter door de strot te duwen die niet fatsoenlijk afgemonteerd was, die diverse gebreken vertoonde, waar minstens 1 bevestigingsschroef miste en die mij de enige 3 dagen dat ik hem kon gebruiken, 2x naar huis heeft laten lopen.
    Nu hebben jullie die bromscooter ruim 4 weken geleden opgehaald ( en tussendoor 1x defect geprobeerd terug te brengen ) omdat jullie die bromscooter eerst wilden bekijken voordat jullie mij een fatsoenlijk voorstel wilden doen.
    Ik heb nog steeds geen voorstel mogen ontvangen ( laat staan een fatsoenlijk voorstel ). Jullie hebben wel tussendoor aangegeven dat jullie dachten dat de scooter in .... stond ( weten jullie dat niet zeker dan ) en dat jullie zouden navragen hoe het daar mee was, maar sindsdien heb ik ( alweer ) niets mogen horen.
    Zelfs voor een firma als LaSouris moet het na 4 weken toch mogelijk zijn om in 4 weken te zien wat voor een treurnis mij is geleverd ( zeker omdat ik al vanaf dag 1 foto's heb gestuurd met de gebreken/klachten/lekkage.....

Hopende zo spoedig mogelijk een fatsoenlijk bericht van u te mogen ontvangen ( en nog liever een fatsoenlijk voorstel ter compensatie ).
    MVS
    La Souris reageert niet op mails. En bij facebook worden alle niet welgevallig reacties verwijderd ( op 1 bericht stonden 10 reacties, ik had daar de mijne ook bij gezet en de dag er op was er geen reactie meer zichtbaar ). Zoiets voelt voor mij niet eerlijk, als je alleen reacties laat staan die je bevallen schep je wel een heel eenzijdig beeld, zeker als er meer slechte reacties zijn dan positieve.
    MVS
    La Souris doet heel verbaasd en zegt dat ze begrijpen dat ik een beetje ongeduldig word.
    Het is verdorie al 3 maanden geleden dat ze dat geval bij mij hebben geleverd, en het enige wat zij doen is de onschuld spelen of helemaal niet reageren.
    Ik heb gebeld met de Autoriteit Consument $ Markt en te horen gekregen dat ik niet alleen ben in mijn klachtten. Tevens hebben ze mij duidelijk gemaakt dat indien een bedrijf niet in staat is om een fatsoenlijke scooter te leveren en/of niet in staat is om een nieuwe scooter binnen een redelijke termijn te repareren, dat ik dan de koop ongedaan mag maken.
    Dat LaSouris hier niet blij mee is en de zaak loopt te vertragen doet daar niets aan af.
    Vandaag nogmaals de bevestiging gekregen dat ik LaSouris ook aansprakelijk mag stellen voor alle extra kosten die ik heb gemaakt en nog moet maken om mijn recht te halen en mijn geld terug te krijgen ( wat ik dus ook zeker ga doen ).
    Word vervolgd:
    MVS
    Ondertussen de site Gedupeerden van LaSouris scooters gevonden op facebook. Onbegrijpelijk dat deze firma hier al zo lang mee weg komt en dat nog geen rechter ze terug heeft gefloten. Ik hoop dat ik over niet al te lange tijd kan mededelen dat hier ondertussen verandering in is gekomen,

Ook een klacht indienen over La Souris?