Klacht La Souris: Reparatie motor zelf betalen binnen zes maanden garantie.

H. Verkerk

Ik heb op 4 maart 2022 een nieuwe scooter gekocht deze is op 12 maart 2022 afgeleverd ik heb daar normaal mee kunnen rijden tot twee weken geleden toen ik een raar geluid hoorde uit het motorblok ben gelijk naar het filiaal in Arnhem gereden en heb het probleem aangekaart bij een monteur deze heeft er na gekeken en geluisterd en hij zei dat de kleppen bijgesteld moest worden omdat het opdat moment te druk was moest ik later een afspraak maken.
Ik heb toen duidelijk aan hem gevraagd of ik door kon rijden met dat geluid op deze scooter.
Hij zei mij duidelijk dat dit geen kwaad kon ik ben daarop naar huis gereden en twee kilometer voor dat ik thuis was sloeg de motor af en kon hem daarna niet meer starten ik heb ze gebeld en ze zeiden dat hij moest afkoelen en daarna weer zou starten, helaas hebben wij hem op de aanhanger naar de winkel gebracht in Arnhem daar kregen ze de scooter weer aan de gang en zouden ze deze een onderhoudsbeurt geven.
Na een paar dagen en veel bellen en telkens geen gehoor naar de winkel gereden daar kreeg ik te horen dat de motor vervangen moest worden en dat het mijn schuld was omdat hun niet in het systeem hadden staan dat de scooter een onderhoudsbeurt heeft gehad terwijl dat wel gebeurd is want toen hebben ze ook een koppelingsplaat vervangen wat ze niet genoteerd hebben.
Ze willen nu de motor vervangen voor,
€ 534,00 wat ik zelf moet betalen zeggen zei en dat binnen de zes maanden garantie, en de motor heeft pas 4500 km gelopen terwijl hun garantie geven tot 10.000 km.

De motor vervangen onder volledige garantie en hun kosten.

Beste mensen,

Graag zie ik een reactie van uw kant over de afloop van mijn klacht, u bent namelijk wettelijk verplicht om aan te tonen dat de schade van de motor te wijten is aan slecht onderhoud van onze kant.
    En niet andersom zo als in de mail van jullie kant door het filiaal Arnhem aan ons Verzonden wordt gesuggereerd.
    Dus graag zo snel mogelijk een antwoord waar wij mee verder kunnen.

Vriendelijke groet Niels Verkerk.
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Ook een klacht indienen over La Souris?