Klacht Lamiwood.nl: Misleidende advertentie

Paul

Ik was op zoek naar voegkit kleur wenge. Op internet komen er maar 3
leveranciers naar voren, namelijk Quickstep, Colorsealant en
Staircare/Lamiwood. Ik heb voor staircare gekozen omdat de kit bestemd is voor
het afkitten van mijn trap. Lamiwood/Staircare adverteert met voegkit wenge decor (17,17 euro incl. verzendkosten). Je krijgt vervolgens een siliconenkit kleur donkerbruin C49 van Otto Seal.
Punt 1 : Donkerbruin is niet kleur wenge. Kleur wenge zit tussen donkerbruin en zwart in.Op de kleurenkaart van Colorsealant is dit verschil duidelijk te zien.
Punt 2 : Deze voegkit kost bij Otto Seal 14,06 euro
Punt 3: Zo'n voegkit is ook te koop voor ca. 10,- in de bouwmarkt
M.a.w. als Staircare had geadverteert met kleur donkerbruin, had ik de voegkit nooit bij hun besteld. Staircare blijft volhouden dat wenge donkerbruin is, wat dus aantoonbaar niet het geval is. Dmv bemiddeling van het keurmerk zou ik geld terugkrijgen (7,95), maar dat heb ik tot op heden ook niet gekregen.

Ik verwacht geen geld meer terug te krijgen, dus daar ga ik ook niet om vragen. Ik wil graag weten, waarom Staircare de juiste kleur niet bij de advertentie meld, deze is bekend (en waarom niet de juiste afbeelding, deze is ook bekend), dan kunnen consumenten eerlijk vergelijken of dit product ergens anders goedkoper is (en dat is zo, ook nog beduidend goedkoper) en als ze specifiek kleur wenge willen, dit direct bij een andere leverancier bestellen (wat ook het geval is). En dan is het voor de consument niet van belang dat Staircare dit product al 15 jaar gebruikt en tevreden ermee is.
Ik vind de advertentie misleidend (aantoonbaar). Ik heb dit ook bij het keurmerk gemeld, maar deze ziet het probleem niet. Ik heb later de voegkit van Colorsealant besteld, dit is wel de juiste kleur. Zie ook kleurenkaart Colorsealant.
Ik wil ook graag weten waarom mijn negatieve beoordeling met bovenstaande strekking niet geplaatst wordt.

Wij vinden dat Lamiwood.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!