Klacht Lammertink Groep: Afhandeling van te snel defecte Remeha CV-ketel raakt tussen wal en schip

L. Lacroix

In juni 2015 heeft Lucas Onderhoudsdiensten bij mij een Remeha Calenta 40L geplaatst. In december 2018 constateerde ik lekkage in de ketel. Op zoek naar snelle oplossing zag ik dat Lucas Onderhoudsdiensten inmiddels was gesloten en het bedrijf Lucas Installatietechniek onderdeel was van de L-Groep. Daarom heb ik voor de reparatie contact opgenomen met de L-Groep en gemeld dat ik hoopte dat dit zou helpen met de afhandeling van een garantieclaim.

De L-Groep heeft uiteindelijk 2 (volgens de monteurs inferieure) warmtewisselaars en het leidingwerk en de O-ringen in de ketel moeten vervangen. Daarbij werd diverse keren gemeld dat er sprake zou zijn van de coulance-regeling van Remeha vanwege een materiaalfout in de warmtewisselaars. Ik ging er dan ook van uit (en zei dat ook tegen de medewerkers van de L-Groep) dat er sprake zou zijn van een vorm van garantie. Groot was dan ook mijn verbazing dat ik uiteindelijk een rekening kreeg van de L-Groep van €1.101,11 waarbij alleen de materiaalkosten van de 2 warmtewisselaars in mindering waren gebracht.

Hierop heb ik contact gezocht met mijn rechtsbijstandverzekeraar. Zij heeft de nog bestaande bv Lucas Onderhoudsdiensten aangesproken op afhandeling van de claim. De advocaat van Lucas Onderhoudsdiensten reageerde hierop dat Lucas Onderhoudsdiensten enkel een lege bv is waarvan activiteiten, personeel en verplichtingen in 2016 zijn verkocht aan Lucas Installatietechniek.

Daarop heeft de rechtbijstandverzekeraar Lucas Installatietechniek aangesproken (volgens de website van de L-Groep onderdeel van de L-Groep). Hierop reageert Lucas Installatietechniek dat ik a) eerst Lucas Onderhoudsdiensten had moeten aanspreken, b) stukken moet laten zien waarin is vermeld dat Lucas Installatietechniek BV de garantie heeft overgenomen en c) beter op had moeten letten dat ik mensen van de L-Groep in huis had en niet van Lucas Installatietechniek. En dat ik mijn ketel volgens voorschrift had moeten onderhouden. Terwijl er duidelijk een sticker op de ketel zit dat deze augustus 2018 conform voorschrift een onderhoudsbeurt had gehad……

Omdat de fabrieksgarantieperiode is afgelopen ligt de bewijslast bij mij. De rechtsbijstand geeft aan dat eigenlijk niet te bewijzen is dat ketel of installatie inferieur is geweest omdat de ketel al is gerepareerd en de defecte onderdelen zijn afgevoerd.

Ik betaal dus maar de rekening. En waarschuw bij deze iedereen te voorkomen de weg krijg te raken tussen deze bedrijven.

Een betekenisvolle stap in de hulp om de financiële schade van een CV-ketel die na 3,5 jaar al een reparatie van €1100 nodig heeft te beperken.

Wij vinden dat Lammertink Groep hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?