Klacht Land Rover Nederland: Ondeugdelijk materiaal van Schuif-Kanteldak Land Rover Freelander HSE

J.H.W. Habibuw

Op 28 oktober 2006 heb ik een jonge tweedehandse Landrover Freelander HSE van bouwjaar 21 februari 2004 aangeschaft met een km-stand van ongeveer 36.000 km.Deze wagen komt oorspronkelijk van Land Rover garage Knook te Breda. In 2008 kreeg ik echter met één probleem te maken t.w. mijn schuif-kanteldak. Deze sloot namelijk niet meer waardoor ik op 25 april van dat jaar (2008) heb moeten besluiten om het schuif-kanteldak geheel te laten vervangen. Ik heb toen voor mijn Freelander HSE gekozen voor een originele schuif-kantel dak. Twee jaar later ontstond tot mijn verbazing wederom het zelfde probleem waardoor ik op 18 juni 2010 voor de tweede keer het schuif-kanteldak heb moeten laten vervangen. Ook toen heb ik gekozen voor een origineel dak. April 2013 ontstond wederom het zelfde euvel. Land Rover Nederland beroep zich op het verstrijken van het 1 jaar garantietermijn en dat het gerenommeerd bedrijf die het dak heeft gemonteerd heeft, geen org. Land Rover bedrijf was.

Ik zou mogen verwachten dat zo’n origineel schuif kantel dak dat Land Rover voor de Freelander heeft uitgekozen, een deugdelijk product is en het niet zo mag zijn dat een dergelijk dak om de anderhalf jaar aan vervanging toe is. Ik zou tevreden zijn als Land Rover Nederland akkoord gaat met het vergoeden van een nieuw en deugdelijk dak. Ben bereid om de kosten hiervan in het uiterste geval met hen te delen.

Zoek hen op Twitter of Facebook om je klacht met hen te delen.