Klacht Landal GreenParks: Onduidelijkheid rondom vouchercode kost ons 280 euro

# 532044
Rob

Ons gevoel is dat Landal het geld uit onze zak klopt, dat we als een stel dombo's worden weggezet en dat Landal uitsluitend denkt aan het eigen (financiële) gewin.

Onderstaand schets ik een weergave van onze ervaring. De tenenkrommende mailwisseling met Landal over onze klacht is te lezen op: https://rebrand.ly/landalklacht

Nadat wij vorig jaar een weekje op een Landal park in Duitsland door corona moesten annuleren, kregen wij een vochercode toegestuurd. Bewust kiezen wij ervoor deze niet voor contanten te verzilveren, maar opnieuw te besteden. Samen dragen we de crisis, nietwaar?

Bij een nieuwe boeking voor de meivakantie was het niet mogelijk om direct op de website met een voucher te betalen. De wijze waarop we deze wel moesten inwisselen was voor ons onduidelijk. Na zoeken op de website kwamen we erachter dat we voor uitgesteld betalen moesten kiezen. De tekst op de website deed ons ervan uitgaan dat we moesten wachten op een reactie van Landal met een aangepaste factuur waarop ons tegoed in mindering gebracht zou worden.

Deze reactie bleef uit en na twee weken kregen we een bericht van annulering. Zodra we dit zagen hebben we direct gebeld, omdat we ervan uit gingen dat er bij Landal iets fout was gegaan. Helaas, de mail met de betaallink die we direct na reservering ontvingen, hadden we óók voor de vouchercode moeten gebruiken. Jammer voor ons dat we dat niet goed hadden begrepen. Het goede nieuws was dat het huisje nog beschikbaar was (niet zo gek, het was dezelfde dag nog), het slechte nieuws was dat we wel 280 euro (!!) extra kwijt zijn. Want de prijzen stijgen nu eenmaal (let wel, dit is een stijging in 2 weken).

We hebben besloten het huisje wel opnieuw te boeken en hebben een klacht gestuurd (zie bovenstaande link). De reactie was allesbehalve begripvol, maar vooral een verdediging van hun prijsbeleid en het benadrukken van hoe duidelijk ze zelf hun website vinden. Ook in de verdere correspondentie ging het alleen maar om hun eigen verdediging.

Als Landal wél een mogelijkheid had om direct op de website met de vouchercode te betalen, dan was bovenstaande nooit gebeurd. Ook als we de voucher hadden laten uitbetalen, dan waren we nu niet 280 euro armer geweest, want dan hadden we de boeking direct op de website betaald. Uiteindelijk krijgen we bij Gods gratie 50 euro tegoed, maar dan kost ons dit nog steeds 230 euro.

Een serieuze tegemoetkoming in de kosten

Landal GreenParks
    De reactie is rechtstreeks via de e-mail verstuurd naar meneer. Met vriendelijke groet, Landal GreenParks.

Rob
Landal blijft van mening dat onze verkeerde interpretatie van hun betaalwijze ons 280 euro mag kosten. Nul inleving in de klant. Wij begrijpen dat het erg teleurstellend is dat uw reservering is geannuleerd doordat de betaling met het voucher niet op tijd is betaald. Omdat wij met dagprijzen werken is het inderdaad mogelijk dat de prijs bij het opnieuw boeken hoger of lager is dan de originele prijs. De reservering had direct bij boeking online betaald kunnen worden met uw voucher. Wij blijven bij ons standpunt zoals verwoord in de eerdere correspondentie d.d. 01 april.

Ook een klacht indienen over Landal GreenParks?