Klacht Le Chique Wonen: Aanbetaalde bestelling niet ontvangen en ook mijn aanbetaling niet teruggekregen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 298122
Gebruiker
Barok Troon
Datum
7 reacties

Details

De klacht

In oktober twee Fauteuilles besteld (Barok tronen) en één aanbetaald, E229,- .
Eerst zouden ze voor de Sinterklaas komen, toen met de kerst en toen niets meer gehoord. Heb nog contact met de fabrikant in Egypte gehad en die zei dat er helemaal geen leveringen in december gepland waren. Ik heb diverse mails gestuurd waarin ik vraag of ik de stoel nog kan verwachten en zo niet of ze mijn aanbetaling willen terugbetalen. Ze hebben in het begin nog gemeld dat de levering onderweg was en dat ik nog even moest wachten. Nu reageren ze nergens meer op, nemen de telefoon niet op en beantwoorden mijn mails niet.
Ik heb aangifte en melding bij de politie gedaan en hoop na het lezen van andere klachten dat er nu iets meegedaan wordt.

De oplossing

Ik hoop dat ze nu eindelijk na 6 maanden eens bellen om te zeggen dat er nog ergens een Troon staat die ik op kan halen of anders dat ze mijn aanbetaling terugbetalen.

7 reacties

  1. Auteur
    Barok Troon
    Datum
    Le Chique heeft meteen contact met mij gezocht en gezegd dat de container geleverd is en dat als ik dat niet geloofde ik contact kon opnemen met het bedrijf waar de container nu staat.
    Dit heb ik gedaan en de twee bestelde Barok Tronen staan niet op de leveringslijst. Dit had de leverancier uit Egypte mij ook al verteld maar volgens Le Chique was deze informatie niet juist, mijn stoelen zouden in de container zitten. Nou, niet dus.
    Ik heb een mail teruggestuurd waarin ik Le Chique vraag of ik een stoel in een andere kleur kan ophalen of dat ze liever mijn geld terugstorten.
    Wordt vervolgd.
  2. Auteur
    Barok Troon
    Datum
    Nog geen reactie gehad, heb wel weer een mail gestuurd met de vraag of ze me willen antwoorden.
  3. Auteur
    Le Chique Wonen
    Datum
    Aan mevrouw [naam verwijderd door moderator]

    Geachte mevrouw goedemiddag


    Naar aanleiding van uw klacht op Klachtenkompas is een al een een overzicht naar u toe gestuurd via gmail wat op dit moment aan de hand is met uw bestelling
    HEEFT U DIE WEL ONTVANGEN ?????


    Allereerst is het fout gegaan met de datum <<<<
    zie whatsapp mijn partner in Egypte u geeft aan in de klacht dat hij de container in FEB zou verzenden dus niet in Dec
    later weer in .in Februari
    Wij hadden het schip 20 a 25 feb verwacht maar toen vertrok het schip dus van uit Egypte.


    en nu lading binnen op 25 -2 -2018
    14-02-18, 13:01 -: Container komt in 25/2/2018

    UW TRONEN ZIJN WEL DEGELIJK BESTELD
    Er zijn op dit moment deze tronen voorradig waar ook uw troon bij, zit wij gaan deze week de meubels uitpakken en leveren.
    leverancier heeft een lijst binnen waar nog niet alle producten op staan dit is nu gecorrigeerd

    Vandaar
    dat mijn leverancier u niet kon vermelden wat er was en niet
    maar uw bestelling zit er bij maakt u zich niet ongerust.
    gaat goed komen zie link


    https://www.lechiquewonen.nl/barok-sale/fauteuils-barok-luxe
    https://www.lechiquewonen.nl/barok-sale/fauteuils-barok-luxe/barok-troon-zilver-oud%20roze


    DEZE TRONEN ZIJ NU OP VOORRAAD <<<<<<
    IK STUUR MIJN LEVERANCIER DE LIJST MET ALLE FOTO"S OOK VAN UW TRONEN DAN KAN HIJ DIE UITPAKKEN EN LEVEREN
    iK zal deze melding ook op klachtenkompas vermelden


    ik hoop hiermee u genoeg te hebben geïnformeerd.

    Heeft u toch nog vragen dan verneem ik ze graag..







    Met vriendelijke groet


    Suzan van der Put
    Afd marketing/styliste
    Tel: 06-57768148
    Email lechiquewonen@gmail.com
    Email:lechiquewonen@yahoo.com
    Email:info@lechiquewonen.nl
    Bereikbaar van maandag tot vrijdag
    10:00 tot 14:00
    14:00 tot 16:00

    Drs. Gilbert Williams
    Eigenaar Le Chique Wonen
    KvK-nummer: 57325340
    BTW- identificatienummer: NL17 7256771B01



  4. Auteur
    Barok Troon
    Datum
    We zijn 5 dagen verder en ik heb niets meer gehoord en heb ook geen stoelen geleverd gekregen.

  5. Auteur
    Barok Troon
    Datum
    13 april en nog geen stoel/stoelen.
    degene waar de container nu staat laat mij volgende week weten of er één of twee stoelen voor mij beschikbaar komen. Even afwachten dus nog en fingers crossed.

  6. Auteur
    Barok Troon
    Datum
    18 april en nog steeds geen stoel en weer de opmerking dat het nog een weekje gaat duren. Nog even afwachten??
  7. Auteur
    Le Chique Wonen
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Aan mevrouw [naam verwijderd door moderator]
    Geachte mevrouw goedemiddag
    Graag wil ik deze status afsluiten als het goed is heeft u een baroktroon ontvangen
    bij deze wens ik u veel plezier met uw nieuwe aan koop

    Met vriendelijke groet

    Suzan van der Put
    Afd marketing/styliste
    Tel: 06-57768148
    Email lechiquewonen@gmail.com
    Email:lechiquewonen@yahoo.com
    Email:info@lechiquewonen.nl
    Bereikbaar van maandag tot vrijdag
    10:00 tot 14:00
    14:00 tot 16:00

    Drs. Gilbert Williams
    Eigenaar Le Chique Wonen
    KvK-nummer: 57325340
    BTW- identificatienummer: NL17 7256771B01




    10 apr.


    aan mij
    Jacco heeft één zilver roze gevonden, ik hoop wel dat dat de licht roze is? Als je er vanmiddag bent kun je me dan bellen om één en ander even te bespreken . . Ik hoor je vanmiddag. Ilja

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Barok Troon
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik weet niet goed hoe LeChique aan zijn informatie komt maar ik heb helemaal geen stoel ontvangen en ook geen bericht gehad dat ik een stoel kan verwachten. Deze klacht is dus nog niet opgelost wat mij betreft. Ilja
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Le Chique Wonen?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen