Opgelost door Le Chique Wonen: Internetoplichting

Martin 523

Le chique wonen geeft nu aan dat de tafel de tafel in Frankrijk is of ik extra 59,85 wil betalen daar gaan wij niet mee akkoord mijn vrouw de week erop een bericht voor de zoveelste keer gestuurd wat de stand van zaken is en krijgt als antwoord dat ze zo bericht krijgt inmiddels weer een week verder.
Heb haar vanmiddag een mail gestuurd dat we duidelijkheid willen hebben maar wederom geen reactie ook verteld dat ik een melding via klachtenkompas zou doen en aangifte bij meldpunt internetoplichting.
Want laten we eerlijk zijn als tegen dit soort praktijken geen handvest kan worden gemaakt is het makkelijk geld verdienen.

Geld terug

Martin 523
    De levering is door lechiquewonen eenzijdig geannuleerd dus het wachten is dat het geld weer retour wordt gestort
    Martin 523
    Nadat Lechique eenzijdig de bestelling heeft geannuleerd blijft het weer akelig stil al 2x gevraagd wanneer het geld geretourneerd wordt maar steeds geen reactie
    Martin 523
    Lechique een aan getekend en een gewone brief gestuurd we gens ingebreke stelling maar weer af wachten tot dusver blijft het akelig stil
    Martin 523
    Zoals eerder gemeld agt brief gestuurd maar reactie blijft nog steeds uit kan mij gewone niet voorstellen dat je op deze manier zakelijk doet waar blijft de be scheming voor de consument
    Aan de heer Teuben
    Geachte heer mevrouw Teuben

Naar aan leiding van uw bericht waar u in aangaf dat Jacco melde dat de Art deco Tafel niet voorradig was ??
    en deze wel was besteld zie PDF die ik naar u toe had gestuurd is er contact opgenomen met mijn leverancier en blijkt dat ,
    bureaus boekenkasten en deze tafels binnen zijn gekomen.uit Egypte ... zie foto"s maar niet het exemplaar dat u had besteld.....

en veel van de lijst PDF niet is binnen gekomen... ???

Deze leverancier levert ook in Frankrijk daar is deze Art Deco Tafel wel beschikbaar en kan ik deze voor u bestellen is al voor u gereserveerd....
    alleen de verzendkosten zijn € 89,00
    U moet dan nog een bedrag van € 59,95, bij betalen dan kan ik deze per direct laten leveren....

NIEUW BERICHT
    Nu wilde wij deze kosten op ons nemen maar u gaat nog steeds uit van oplichting terwijl u mijn leverancier heeft gesproken er staan een heel magazijn vol met meubels die nog niet zijn uitgepakt dus kan het zijn dat de er tafel wel is u begrijpt dat als u smaad verteld over ons bedrijf dat ook wij van onze kant als ondernemer onze regels opstellen"" en eisen wij een ontbindingsformulier ""zie link wanneer wij die in goede orde hebben ontvangen ontvangt u uw geld terug "dit zijn onze eisen...

Team Le chique wonen
    Martin 523
    Nu ontgaat mij iets zelf heeft u aangegeven geld terug en u heeft zelf op Eigen houtje de order geannuleerd in beiden gevallen nog steeds geen geld terug gezien u moet zich eens in de positie van de klant plaatsen deze moet op voorhand vooruit betalen wat hij of zij Dan ook in vertrouwen doet en vervolgens niets wat is afgesproken wordt nagekomen Dan wil ik ook uw reactie wel zien dit gezegd hebbende ga ik ervan uit dat binnen afzienbare tijd het geld wordt teruggestort om zo toch enige vorm van service te bieden
    Martin 523
    Nog even terugkomend op wat u schrijft dat u de resterende porto voor uw rekening wilde nemen deze optie is ons nooit aangeboden en over smaad gesproken van uw kant is er niets aan gedaan om ons op wat voor manier ook tevreden te stellen alleen dat continu de rollen worden omgedraaid.
    Inmiddels heb ik op uw verzoek het ontbindingsformulier opgestuurd hopende dat dit voldoende is om ons eigen geld weer retour te zien.
    Martin 523
    Er is op nieuw contact geweest en de tafel zal nu vanuit Frankrijk naar Nederland komen de extra kosten zal door le Chique worden voldaan in de hoop dat deze kwestie nu een positief einde heeft
    Martin 523
    Er is mij toe gezegd dat de tafel uit Frankrijk zou komen gevraagd om een indicatie van hoelang ongeveer maar geen antwoord op gekregen dus de klachten nog steeds niet opgelost.
    Martin 523
    De order is weer onder behandeling gezet maar we hebben van lechique nog steeds niets gehoord dus de klachten blijven van kracht
    Martin 523
    De klachten zijn nog steeds niet opgelost afgelopen week nog een Mail verstuurd wanneer we de tafel kunnen verwachten maar krijg geen reactie ook niet op de vorige melding van klachtenkompas.
    Martin 523
    Afgelopen week nog een Mail gestuurd maar weer geen reactie dus de klachten nog steeds niet opgelost
    Martin 523
    De tafel zal nu rechtstreeks vanuit Frankrijk naar ons adres worden gestuurd dit is ons begin deze week toe gezegd zolang wij nog geen tafel hebben gezien blijft vooralsnog de klacht bestaat.
    Martin 523
    Het blijft stil geen reactie van le Chique wonen de klacht blijft dus nog bestaan.
    Martin 523
    Afgelopen week is er via mail contact geweest het verbaasde de Mevr van der Put dat de tafel er nog niet was bij na vraag bleek dat er nog eens extra 60 euro aan bezorgkosten moest worden betaald dit is door Mevr van der Put gedaan maar de stand van zaken op dit moment is nog steeds geen tafel.
    Aan de familie Teuben
    Geachte fam goedemiddag
    Naar aanleiding van uw bericht
    Graag attentie voor het volgende...
    Onze optie was uw tafel en diverse andere meubels in een keer te laten afleveren
    ... Maar doordat bestelling al een proces doorstaat zijn we voor aflevering klant gegaan<<<,

De Art deco tafel wordt nu verzonden juiste zone zie recente factuur bevestiging bijlage en bevestiging betaling
    factuur wordt nu vermeld zone 2 pacing slip staat nog zone 1 maar dit zal worden gecorrigeerd ....<<<

Delivery method Europe - Zone 2
    Portugal - United Kingdom - Austria - Greece - Netherlands - Ireland - Sweden - Denmark - Norway - Hungary - Poland - Finland - Latvia - Lithuania - Slovenia - Romania.

Bericht ook verstuurd via gmail
    Bijlage Factuur bevestiging leverancier
    Bijlage bevestiging betaling extra kosten
    Bijlage track en Trace

Deze bewijzen heeft u ontvangen internetoplichting ????

Met vriendelijke groet

Eigenaar Le Chique Wonen
    KvK-nummer: 57325340
    BTW- identificatienummer: NL17 7256771B01
    Aan de heer Teuben
    Bericht van u ontvangen op 7 September jongstleden u heeft de Art Deco Tafel ontvangen zie mail bericht een man een man een woord een woord een daad een daad wij hebben ons aan onze belofte gehouden <<<<

Martin Teuben
    vr 7 sep. 14:52 (3 dagen geleden)
    aan ik

Mevr van der Put,

We hebben de tafel van middag mogen ontvangen en een excuus onze kant lijkt mij wel op zijn plaats.
    We zullen dit ook positief op klachtenkompas melden lijkt mij wel zo fair.
    Even leek het erop of er een compleet Eethoek aan kwam zoveel verpakkingsmateriaal.
    In ieder geval nog bedankt voor de goede afloop.

Mvg,
    M Teuben

Verstuurd vanaf mijn iPad

Suzan van der Put
    8 sep. 2018 14:44 (2 dagen geleden)
    aan Martin

Aan de fam Teuben
    Bedankt voor uw bericht
    De aan houder wint verpakkingsmateriaal is omtrent levering beschadiging
    zie graag uw positief bericht op klachtencompas
    en wij wensen u veel plezier met uw nieuwe aankoop.....

Met vriendelijke groet

14:00 tot 16:00

Drs. Gilbert Williams
    Eigenaar Le Chique Wonen

Martin 523
    We hebben inderdaad de tafel mogen ontvangen en misschien in het begin te hard van stapel gelopen maar dit had ook te maken met de berichtgeving die ons ten deel viel en dat het toch niet zo liep als verwacht.
    Maar eerlijk is eerlijk we hebben de tafel en bepaalde aantijgingen valt le Chique niet ten deel dus de klacht kan als ongegrond worden beschouwd.

Uiteindelijke oplossing Tafel is ontvangen