Klacht LeasePlan Bank: Leaseplan weigert geld terug te geven na beeindiging samenlevingsovereenkomst

Schaafsma

Na het beëindigen van de samenlevingsovereenkomst, weigert Leaseplanbank het saldo van een gezamenlijke rekening op één van de rekeningen te storten, omdat er geen officiële documenten worden overlegt en de tegenrekening is opgeheven na het beëindigen van de samenlevingsovereenkomst. Men weigert pertinent het tegoed saldo over te maken naar een van de rekeningen van voormalige partners. Eerst moet een (volledig) convenant of scheidingsdocument worden overlegt. Deze had niet opgesteld hoeven worden omdat dit niet nodig was voor de wet. Toch is een convenant opgesteld, waarvan voorblad en blad van ondertekening naar de bank zijn gestuurd. Dit was onvoldoende voor de bank. Men wil het volledige convenant. Het gehele convenant toesturen is niet nodig, omdat het convenant bovenwettelijk is. De bank moet gewoon het geld op een van de rekeningen van voormalig partners storten en niet verzanden in formele procedures die voor anderen van toepassing zijn.

Wij hopen dat de bank gewoon voldoet aan ons verzoek om ons tegoed op een van de rekeningen van partners te storten. Oftewel, wij willen geen klant meer zijn van deze bank. Wij zorgen zelf wel dat het geld op de juiste wijze verdeeld wordt.

LeasePlan Bank
    Het is vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over het opheffen van uw rekening. Wij hebben uw situatie intern besproken en willen u een gepaste oplossing bieden. Het is helaas niet mogelijk om uw suggestie te volgen en het tegoed van u en uw mederekeninghouder over te maken naar uw individuele rekening. Het is namelijk mogelijk dat wij voor het gehele saldo aansprakelijk worden gesteld door uw mederekeninghouder.Om het tegoed op de LeasePlan Bank spaarrekening aan u beschikbaar te stellen dienen wij te bepalen wie er gerechtigd is om over de tegoeden te beschikken. Op basis van het convenant kunnen wij dit vaststellen en kunnen wij verder gaan met het opheffen van uw LeasePlan Bank spaarrekening. Wij willen u dan ook verzoeken om het gehele document door te sturen. Na ontvangst zullen wij binnen drie werkdagen contact met u opnemen over het vervolg.
    Schaafsma
    Bedankt voor uw reactie. De voorgestelde oplossing is niet nodig, omdat ons convenant een bovenwettelijke regeling was (wij waren dit niet verplicht volgens de wet). Wij stellen voor dat wij, als voormalig samenwonende partners u een brief sturen, door beiden ondertekend, met daarin het rekeningnummer waarop u ons tegoed kunt storten. In de verwachting dat u rechtvaardig handelt en akkoord gaat met ons voorstel. Mvg

Ook een klacht indienen over ?