Klacht LeasePlan Bank: Rentewijziging te laat kenbaar gemaakt

Op 29 maart zowel mijn mail als de website van LPB geraadpleegd : rente 2,22 %
Daarop 's morgens een overboeking gedaan. 's Middags de internetspaarrekening bekeken, geld nog niet binnen, maar de rente is wel1,92 % geworden.
Hierover geklaagd want ik mag verwachten dat een bank de rente opgeeft die je kunt krijgen en niet een verouderde publiceert. Een werkelijk nietszeggend antwoord gekregen; nogmaals gemaild weer een antwoord als aan een kind gekregen. Nogmaals een mail gestuurd met duidelijker aangegeven feiten en mijn klacht.
De mails die ik terugkrijg hebben het steeds over een vraag, terwijl ik duidelijk aan heb gegeven een klacht te hebben.

Ik voel mij met een kluitje in het riet gestuurd en niet serieus genomen.

Vergoeding gederfde rente als mede excuses voor het gebeurde.

Beste Klant,
    Zoals u van ons gewend bent is de rente per 1 april op de laatste dag van de maand (31 maart) per e-mail bekend gemaakt. Door goede vrijdag en het paasweekend (dagen waarop geen betaalverkeer is) is ons systeem op 29 maart al overgezet naar 1 april. De rentevergoeding voor particuliere klanten is over de gehele maand maart uiteraard 2,22%. Wij hopen dat uw vraag hiermee voldoende is beantwoord.
    K.W. van Vliet
    Mijn rekening is wel degelijk op 29 maart belast.
    U hebt zich naar mijn mening niet aan de betreffende voorwaarden gehouden : "rentewijzigingen worden op de internetsite gecommuniceerd" Toen ik al internetbankierend geld overmaakte was niet zichtbaar dat ik de rente (2,22%) niet zou krijgen. Temeer daar op 29 maart al wel het lagere rentepercentage na inloggen zichtbaar was. Het lijkt erop dat u mij er in hebt laten lopen door (te) laat de rentewijziging te "communiceren" Dat is mijn klacht.
    LeasePlan Bank
    Het klopt dat u, na het inloggen op 29 maart, de lagere rente te zien kreeg, geldend vanaf 1 april. Uw saldo en overboekingen in maart zijn rentedragend tot en met 31 maart voor het tarief van 2,22%.
    Als u het wenst willen wij u een overzicht sturen met de renteberekening voor maart, zodat u zelf kunt controleren dat u de juiste rente heeft ontvangen. Wij vernemen graag uw reactie.
    K.W. van Vliet
    Alle "uitleg" ten spijt voel ik mij bedonderd door het feit dat ik mij heb vergewist van de geldende rentevoet, daarop heb gereageerd door een bedrag naar mijn spaarrekening over te laten brengen.
    De leaseplanbank neemt geheel geen verantwoordelijkheid voor haar laakbare gedragingen.
    Ik krijg steeds meer de indruk dat men ook niet wil begrijpen dat ik "er in gelopen" ben en dat dat niet de manier is waarop ik behandeld wens te worden. Banksector draait op vertrouwen en dit helpt echt niet.
    LeasePlan Bank
    Het betreurt ons dat onze uitleg uw ongenoegen niet weg kan nemen.
    K.W. van Vliet
    Dit is geen voorstel tot oplossing maar een nog grotere kluit in het riet.
    Teleurstellend dat een in mijn ogen gerechtvaardigde opmerking zo wordt gebagatelliseerd.
    Had ik eigenlijk wat anders kunnen verwachten van een kruising tussen een autohandelaar en een bankier.

K.W. van Vliet

Ook een klacht indienen over ?