Klacht Lebara Mobile: Ik moet door betalen na het opzeggen van abonement

Happyman2019

ik heb mijn abonnement opgezegd eerst via telefoon en dan terug op 31 april 2020. Ik heb die dag ook mijn abonnement verlaagd, het deel van het internationale heb ik geschrapt.
Niet lang daarna werk ik van het netwerk gegooid, weeral en zonder meer, maar nu voor altijd.

Nu krijg ik een mail van Cannock Incasso Rotterdam, zie hier:

Rotterdam, 06-08-2020
Ons doss.nr. : ZX9BCPXH
Betaalkenmerk : 9BCPXH20200806
Inzake : Lebara

Beste,

Eerder heb ik u een betaalverzoek gestuurd voor uw betalingsachterstand bij Lebara. Helaas hebben wij nog geen betaling mogen ontvangen. In deze email leest u hoe u dat alsnog kunt doen en wat de gevolgen zijn als u niet betaalt.

Betaal het openstaande bedrag!
Doet u dit niet en neemt u ook geen contact met ons op? Dan kunnen wij u niet verder helpen. Uiteindelijk kan een rechter beoordelen of u alsnog moet betalen. Voorkom het risico van gerechtelijke kosten door alsnog te betalen Het openstaande bedrag is nu € 51,00. Door op onderstaande link te klikken en te kiezen voor uw eigen bank komt u in uw eigen internet bankieren omgeving, zodat u veilig en makkelijk het bedrag kunt overmaken.

Betaal direct!"

Zulke dingen vind ik super vreemd, ik heb mijn abonnement opgezegd, Ik moet nog veel geld van Lebara krijgen want deze hadden me beloofd dat ze alles gingen terug betalen met een schadevergoeding er bovenop, en ik moet mijn 4 euro ook nog terug hebben die ik te veel betaald hebben.

Wat komt Lebara opeisen?

Alles is in orde, ik het het op tijd opgezegd, 2 maal zelfs.

Wat ik wil is dat ze me mij gerust gaan laten want ik klaag hun aan voor oplichterij en afpersing met de hulp van Cannock Incasso Rotterdam.

Ik wil dat ze de beloofde schade vergoeding uit betalen, mijn te veel betaalde 4 euro en dat ze stoppen met hun afpersing vanuit Cannock Incasso Rotterdam.

Lebara Mobile is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Happyman2019
    Geachte, nu komen ze met een fictief factuur af, ik zet het op dit forum:

Geachte,

Bedankt voor uw e-mail.

De factuur heeft als factuurdatum 07-05-2020, maar ziet op de maand ervoor (april dus).

Dat u een klacht tegen ons en Lebara heeft ingediend, ontziet u niet van uw betaalverplichting.

Indien u niet over gaat tot betaling, sluiten wij uw dossier niet. Het incassotraject blijft doorlopen, wat uiteindelijk kan resulteren in het nemen van gerechtelijke stappen.

S. Parmessar

Medewerker Creditmanagement

Mag ik van Lebara nu een weten over wat dit kan gaan want er komen nooit facturen in het midden van de maand en de maand mei is betaald.

Over wat gaat die nu? Antwoord want dan kunnen jullie ook niet.

En ik vind het zeer vreemd want te weten dat ik in het begin van mei reeds afgesloten ben.

Antwoord graag.
    Happyman2019
    Wel ik heb een email gekregen, die u ook heeft gekregen van Lebara dat ze nu met mij deze zaak willen verder behandelen.

sorry dat ik het zeg maar Lebara doet regelematig betaalde facturen verdwijnen en dan moet ik ze voor de 2 de keer betalen.
    En ja dan krijg ik de maand het zelfde probleem, maar dan komen jullie het geld dat al betaald was weeral opeisen en de vorig keer dat jullie ma lastig vielen met het gezeik heb ik betaald, desondanks dat ik meer dan 3 weken later nog terug aangesloten was. En ja ik had 2 meel betaal, 1 maal via jullie en de eerste keer via bank online. Als ik kan stuur ik een voorbeeld van de Lebara tovertruk op.

Grappig, ze zijn wel low budget, maar dubbel zo duur als een andere operator. Zo kan ik het ook.
    Nu kon deel 1 en let op het tijdstip waar de PDF opgemaakt is.
    Jammer genoeg kan ik het niet onmiddellijk terug vinden.

Weet je als Lebara slim is kunnen ze beter hun beloftes houden en verder onderhandelen als mensen.
    Want klanten betalen de rekening en soms dubbel.
    Happyman2019
    En waarom krijg ik vandaag dan een bericht van iemand van de klanten dienst die marco noemt deze wil onderhandelen over de vreemde rekening en hoe moet ik dan een waarschuwing krijgen van jullie als ik geen onvangst heb? Of ik aangesloten ben op jullie netwerk en waar hebben jullie mijn nieuwebankrekening nooit aanvaard???

Dan hadden de toestanden met de betalingen nooit plaats gevonden maar de techniesche storingen en het amper kunnen bellen naar andere nummers ook niet opgelost.

Mag ik dan vragen waarom ik na al die tijd da tik bij jullie aangesloten was zelfde op het net kon, laat staan bellen of gebeld worden. Daar heb ik al die maanden wel voor betaald en nooit is gedurende al die maanden een verbetering geweest. Ik heb tot op de laatste dag nooit kunnen bellen hoe het hoort. Wat zegt dat dan over jullie?

Jullie maken valse beloftes, jullie zouden mij een schadevergoeding uitbetalen, een mijn abonnements geld terug betalen voor de geleden schade. Waar blijft blijft dat dan?

Wel ik heb tegen mario gezegt dat jullie me beter gerust laten want ga naar de rechtbank dan laat ik alles zien wat ik heb geschreven en hoe goed jullie deze zaak hebben aangepakt.

Als amateurs die niet eens weten hoe ze een computer moeten opzetten.
    Ik had beter bij jullie gewerkt dan had alles te minsten gewerkt.

ik ben tevens de enigste klant niet die problemen hebben met jullie, kijk maar op het internet.

je vindt er duizenden gevallen zou als ik.

Geachte,

Mag ik u er ook op wijze dat Lebara een verplichting heeft om een dienst te leveren. zeker als er een contract is afgesloten tussen 2 partijen. Waar blijft mijn service waar ik al die maanden betaald heb.

Daarin is Lebara vanaf het begin alles behalve in geslaagd. ik kon vanaf dag 1 in het beste geval nog geen 10% van de tijd kunnen bellen en gebeld worden. ook ik amper een nummer bellen Ik heb dit al maanden geleden constant aangekaart en er is nooit iets aangedaan.  Waarom niet?
    Ik heb ook zelden een verwittiging gekregen, niet via email of via sms dat ik een betalingsachterstand had. Jullie zijn volgens de Nederlandse wet verplicht om de klant op de hoogte te brengen van een mogelijk achterstand. Maar dat deden jullie niet. Want ik heb sinds begin van het jaar geen enkel telefoontje kunnen plegen, dit omdat ik geen ontvangst of netwerk had.
    Dit konden jullie vermijden als jullie uw verplichtingen zouden nagekomen zijn.

En waarom hebben jullie mijn vragen, klachten vorig jaar totaal genegeerd??

Vreemd.

Ook werd ik, om de haverklap van het netwerk gegooid betaald of niet, het maakte niets uit. Heel vreemd voor een telecombedrijf.

Mag ik u ook verzoeken om mijn volledige bel geschiedenis per mail door te sturen zodat ik deze kan gebruiken in de rechtbank.
    En wat denkt dat het zwaarste gaat wegen?
    Ik, die meerdere malen heb gevraagd om mijn nieuwe bankrekening te aanvaarden en jullie die dit weigerde en dat ik door jullie nalatigheid mijn constant van het net gooide. Ja want ik heb gedaan wat ik kon en toch bleven jullie mijn gegevens weigeren. en mij toe te laten om een degelijk service te krijgen.
    Jullie hebben ook de verplichting om een degelijke dienst te leveren, en dat hebben jullie niet gedaan.

Wat gaat dat dan jullie kosten als deze zaak voor de rechtbank gaat komen?

Veel meer dan wat jullie nu opeisen.

Antwoord graag en niet rond de pot draaien, dat hebben rechtbanken niet graag.

Groetjes.
    Happyman2019
    Waarom reageert Lebara nu weeral niet meer? Geven ze het op? Willen ze dat ik naar de rechtbank ga? Mij goed, dan gaan we.
    Als we naar de rechtbank gaan des te beter, dan kan ik een fixe schade vergoeding eisen omdat lebara geen dienst heeft verleend, maar wel geld opeist.

Groetjes en tot nooit meer zeikers, enkel mensen die mij respecteren respecteer ik.

Happyman2019
    Mag ik weten waar de lafaards van lebara nu weer zijn en waarom ze weeral niet antwoorden?
    Happyman2019
    Lebara zijn een stelletje lafarden die zich verstoppen achter hun computerscherm, de mensen in de steek laten, mensen bedreigen tot ze niet meer kunnen en toch betalen, terwijl ze niet eens een betalingsherinnering hebben gestuurd. Ze sluiten je af zonder dat je nog iets kunt betalen. Ja ze sluiten je online ook af en dan is het gedaan met alles. Ze hadden mijn rekening nummer, mijn bank gegevens, maar toch sturen ze een incasso op mij af. Doe jullie job en dan had ik 100 % van de tijd 100% van de mensen kunnen bellen. Nu heb ik al die maanden voor niets betaald en ik werd bereigd door lebara, en bedrogen. Doe hier iets aan, want valse reviews, blijft niet helpen, influencers blijf ook niet duren want de klachten staan over het gehele net.
    Happyman2019
    Mag weten hoe het kan dat ik gebeld zou hebben met een afgesloten nummer? Hoe kan dit en wanneer krijg ik dan mijn factuur dan is mijn bus. En hoe lang vervalsen jullie al facturen? Ik heb nog geen 10 keer kunnen bellen in al die maanden en toch stonden er gesprekken op mijn rekening. Nu weet weet ik het kan, jullie vinden ze zelf uit zodat ik geen bewijs kracht had, maar nu is mijn nummer afgesloten en ik zou gebeld hebben? Vreemd, heel vreemd. Leg dit nu maar eens uit!!!

Happyman2019
Spijtig want dit had een constructief gesprek kunnen geweest zijn zo dat we beiden tot een degelijke oplossing konden gekomen zijn. Maar mensen oplichten is niet meer van deze tijd. Ik heb gedurende al deze tijd dat ik bij lebara was valse facturen gehad, foutieve afrekeningen en zelden kunnen bellen en gesprekken kunnen ontvangen. Ik ben blij dat ik naar de politie gestapt ben en ik raad iedereen aan om dit ook te doen. Ga naar de politie als er iets gebeurd waar van je denkt dit kan niet meer, te hoge rekeningen, gestolen mobile gegevens, onjuiste bellijst. ga naar de politie.

Ook een klacht indienen over Lebara Mobile?