Opgelost door Lebara Mobile: Lebara is niet mijn provider, blokkeert nummerbehoud vanaf december 2020 (nieuwe provider per 01.03)

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 517111
Gebruiker
VanBommelBreda#0706
Datum
5 reacties

Details

De klacht

LEBARA. aanvraag 10 dec. 2020 ingetrokken (bevestigd), Lebara blokkeert nummerbehoud nog steeds bij nieuwe provider.

De oplossing

Lebara moet onmiddellijk nummerbehoud vrijgeven zodat ik bij BEN mijn oude nummer behoud.
(Wie is toezichthouder TELECOM (mobiel)??)

5 reacties

  1. Auteur
    VanBommelBreda#0706
    Datum
    Dit is niet besproken. Ik ben geen klant bij Lebara. Dat is besproken en geannuleerd.
    Dat is gebeurd omdat Lebara geld afschreef zonder een dienst te leveren.

    Niet het nummer porteren werd geannuleerd, het abonnement werd geannuleerd. Dit is besproken en bevestigd.

    In het telefoongesprek van heden werd gezegd dat er geen claim lag op mijn mobiele nummer.

    Ik wacht nog maar even met het afmelden van mijn melding.
  2. Auteur
    VanBommelBreda#0706
    Datum
    Niet opgelost.
    Lebara bevestigde op 21.12.2021 het stopzetten van het contract met restitutie van alle kosten.

    Gisteren ontving ik een nieuwe aanmaning van het incassobureau namens Lebara.

    Communicatie binnen Lebara Mobile hapert. Core business?
  3. Auteur
    VanBommelBreda#0706
    Datum
    Incasso is gestaakt, dat is goed.
    Lebara zegt dat zij nummerbehoud niet blokkeert, maar het is nog steeds niet te regelen.
    Het is dus niet opgelost.
  4. Auteur
    VanBommelBreda#0706
    Datum
    3 partijen, BEN mobile, Hollandsnieuwe en Lebara.
    Ben wil ik naartoe, Hollandsnieuwe is huidig, Lebara heeft aanvraag doorgehaald en vrij gegeven (zeggen ze).
    Nummerbehoud wordt nog steeds geblokkeerd.
    Gezien de belangen lijkt Lebara mij de enige partij die kan blokkeren.
  5. Auteur
    VanBommelBreda#0706
    Datum
    Niet opgelost.
    Lebara is de partij waar nummerbehoud is aangevraagd en moet daarom de dwarsliggende partij zijn.
    Men ontkent maar er is geen andere partij. Lebara zegt de volledige aanvraag te hebben teruggedraaid.
    Blijkbaar is dat niet waar.
    De nieuwe partij kan nummerbehoud niet regelen omdat er al een andere aanvraag tot nummer behoud ligt.
    Lebara dus

Uiteindelijke oplossing

Auteur
VanBommelBreda#0706
Datum
Uiteindelijke oplossing
Opgelost. Lebara lijkt de oorzaak te zijn geweest van de blokkade, plotseling was er geen blokkade meer. Ik heb geen moment de indruk gekregen dat Lebara daar iets aan heeft bijgedragen.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Lebara Mobile?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen