Klacht Lebara Mobile: Misleidende aanbieding met buitensporige tarieven.

# 312066
Th.G. Brugman

Bij goedkope telefoon (geen smartphone) zat een SIM kaart van Lebara met gratis € 5 beltegoed + 6 maanden opwaarderen met gratis € 5 beltegoed per opwaardering.
Achteraf blijken met dit z.g. €5=€10 prepaid de tarieven echter bijna 3x zo hoog als de tarieven die in eerste instantie op de website van Lebara vermeld staan. Sarttarief € 0,23 i.p.v. € 0,12 en gesprekken € 0,26/minuut i.p.v. € 0,09/minuut. Van deze buitensporige tarieven stond niets vermeld bij de SIM kaart. Ik ervaar dit als pure misleiding. Bovendien sta ik versteld dat dit kan; er zijn toch binnen de EU maximale tarieven vastgelegd?

De oplossing heb ik al. Ik koop een SIM kaart waarmee ik gewoon in de hele EU voor € 0,09/minuut kan bellen. Die had ik ook in mijn smartphone die ik kwijt geraakt ben. En ik zal iedereen die naar mijn ervaring met Lebara vraagt afraden producten van Lebara af te nemen.

Lebara Mobile is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Th.G. Brugman
    Ik wacht nog op reactie vanwege Lebara.
    Th.G. Brugman
    Ik wacht nog op reactie van Lebara
    Th.G. Brugman
    Klachtenkompas meende dat Lebara binnen 14 dagen zou reageren. Niet dus. Ik veronderstel dat Lebara niet anders kan dan instemmen met mijn klacht: misleidende aanbieding met buitensporige tarieven. Wat mij betreft is dit afgehandeld; ik had al een goede provider met redelijke tarieven dus daar koop ik een andere SIM-kaart.

Th.G. Brugman
Lebara heeft niet gereageerd en dus ook niets aangeboden. Had ik eigenlijk ook niet van haar verwacht.

Ook een klacht indienen over Lebara Mobile?