Klacht Lebara Mobile: Misleidende aanbieding met buitensporige tarieven.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 312066
Gebruiker
Th.G. Brugman
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Bij goedkope telefoon (geen smartphone) zat een SIM kaart van Lebara met gratis € 5 beltegoed + 6 maanden opwaarderen met gratis € 5 beltegoed per opwaardering.
Achteraf blijken met dit z.g. €5=€10 prepaid de tarieven echter bijna 3x zo hoog als de tarieven die in eerste instantie op de website van Lebara vermeld staan. Sarttarief € 0,23 i.p.v. € 0,12 en gesprekken € 0,26/minuut i.p.v. € 0,09/minuut. Van deze buitensporige tarieven stond niets vermeld bij de SIM kaart. Ik ervaar dit als pure misleiding. Bovendien sta ik versteld dat dit kan; er zijn toch binnen de EU maximale tarieven vastgelegd?

De oplossing

De oplossing heb ik al. Ik koop een SIM kaart waarmee ik gewoon in de hele EU voor € 0,09/minuut kan bellen. Die had ik ook in mijn smartphone die ik kwijt geraakt ben. En ik zal iedereen die naar mijn ervaring met Lebara vraagt afraden producten van Lebara af te nemen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Lebara Mobile is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

3 reacties

  1. Auteur
    Th.G. Brugman
    Datum
    Ik wacht nog op reactie vanwege Lebara.
  2. Auteur
    Th.G. Brugman
    Datum
    Ik wacht nog op reactie van Lebara
  3. Auteur
    Th.G. Brugman
    Datum
    Klachtenkompas meende dat Lebara binnen 14 dagen zou reageren. Niet dus. Ik veronderstel dat Lebara niet anders kan dan instemmen met mijn klacht: misleidende aanbieding met buitensporige tarieven. Wat mij betreft is dit afgehandeld; ik had al een goede provider met redelijke tarieven dus daar koop ik een andere SIM-kaart.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Th.G. Brugman
Datum
Uiteindelijke oplossing
Lebara heeft niet gereageerd en dus ook niets aangeboden. Had ik eigenlijk ook niet van haar verwacht.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Lebara Mobile?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen