Lebara Mobile is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.
Klacht Lebara Mobile: Misleidende aanbieding met buitensporige tarieven.
Details
De klacht
Bij goedkope telefoon (geen smartphone) zat een SIM kaart van Lebara met gratis € 5 beltegoed + 6 maanden opwaarderen met gratis € 5 beltegoed per opwaardering.Achteraf blijken met dit z.g. €5=€10 prepaid de tarieven echter bijna 3x zo hoog als de tarieven die in eerste instantie op de website van Lebara vermeld staan. Sarttarief € 0,23 i.p.v. € 0,12 en gesprekken € 0,26/minuut i.p.v. € 0,09/minuut. Van deze buitensporige tarieven stond niets vermeld bij de SIM kaart. Ik ervaar dit als pure misleiding. Bovendien sta ik versteld dat dit kan; er zijn toch binnen de EU maximale tarieven vastgelegd?
De oplossing
De oplossing heb ik al. Ik koop een SIM kaart waarmee ik gewoon in de hele EU voor € 0,09/minuut kan bellen. Die had ik ook in mijn smartphone die ik kwijt geraakt ben. En ik zal iedereen die naar mijn ervaring met Lebara vraagt afraden producten van Lebara af te nemen.Bedrijf status
Bedrijf status
- Bedrijf
- Status
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.