Klacht Lebara Mobile: nummer gedeactiveerd

# 199512
Ilse

Beltegoed was een half jaar geldig. Vergeten op tijd op te waarderen. Meteen nummer gedeactiveerd. Activeren kan niet, volgens de medewerker. Ik moet een andere sim-kaart (dus een ander nummer) kopen en dan kan mijn tegoed (van in de 30 euro) worden overgezet. Of ik kan een half jaar wachten en dan mijn nummer laten activeren.
Toen ik aangaf dat ik dat niet fijn vond, werd de verbinding verbroken.
Ik wil gewoon het nummer houden, dus activeren. Wil er best nog 5 euro opzetten, als dat daarvoor nodig is. Maar wil ook graag netjes behandeld worden dus gewoon de verbinding verbreken als ik zeg dat ik niet blij met de opties ben, vind ik onbehoorlijk. En dat voor een bedrijf dat claimt de beste klantenservice te hebben.

Gewoon activeren van mijn nummer en het beltegoed.

Lebara Mobile
    Geachte mevrouw Van der Waaij,

Lebara betreurt het dat u een minder goede ervaring met Lebara Klantenservice hebt gehad. Mogelijk deed een technische onvolkomenheid de verbinding verbreken.

Met betrekking tot het beëindigen van de aansluiting voor het door u opgegeven 06-nummer verwijst Lebara u naar de Algemene Voorwaarden ( zie www.lebara.nl/AlgemeneVoorwaarden ), artikel 3.6: “Het beltegoed op de sim-kaart is onbeperkt houdbaar, indien de klant na de initiële opwaardering minimaal één keer per 180 dagen opwaardeert. Indien de klant het beltegoed niet binnen 180 dagen opwaardeert, wordt het bevroren, waardoor de klant alleen nog gebeld kan worden. Indien de klant binnen 90 dagen daarna het beltegoed niet opwaardeert, verliest het dan resterende beltegoed zijn geldigheid en kan de klant geen gebruik meer maken van de aansluiting. Het beltegoed en het telefoonnummer komen automatisch te vervallen, de simkaart is niet meer te gebruiken en de overeenkomst is dan beëindigd en de klant heeft geen aanspraak op enige vorm van compensatie.”

Het door u opgegeven 06-nummer is ruim 9 maanden geleden - in februari – voor het laatst opgewaardeerd. Lebara heeft tot drie keer toe een SMS-bericht naar het 06-nummer gestuurd om te informeren over het (naderende) verstrijken van de periode en het beperken van de dienst en het uiteindelijke beëindigen van de aansluiting: op 22 augustus, op 22 november en op 28 november. Lebara is de mening toegedaan daarmee tijdig, correct en bij herhaling geïnformeerd te hebben.

Uw interpretatie van de opties is incorrect. Bij beëindiging van de aansluiting vervalt restant tegoed. Het 06-nummer is verwijderd van platforms en uit databases en bevindt zich momententeel in een retentieproces voor mogelijke heruitgifte op termijn bij wellicht een andere provider.

U kunt via de website gratis een nieuwe SIM-kaart aanvragen, zie www.lebara.nl/gratis

In vertrouwen u hiermee correct te hebben geènformeerd, met vriendelijke groet,

Lebara Mobile
    Ilse
    Inmiddels heb ik contact gehad met iemand van de klantenservice en wat bleek: de betreffende sms-jes zijn nooit verstuurd!!! Ergo: jullie hebben je niet gehouden aan jullie wettelijke zorgplicht.
    De collega van de klantenservice heeft inmiddels een afdoende oplossing aangeboden. Maar ik zou als ik jullie was niet te snel arrogant reageren dat het de fout van de klant is, met verwijzing naar de algemene voorwaarden, want dat bleek dus niet het geval te zijn!!
    Ilse

Ook een klacht indienen over Lebara Mobile?