Klacht Lebara Mobile: onterecht in rekening gebrachte roaming charges

Ben

Ik kocht onlangs de bundel "all-in international 15" van Lebara waarin naast gebruik van 3GB data ook 500 minuten bellen naar 42 landen is inbegrepen. Daaronder, naast de EU landen, ook landen als, Hong Kong, USA en Thailand.
Ik keek vervolgens verder op de website van Lebara om te zien of bellen naar landen buiten de EU beperkt was tot bellen vanuit Nederland en klikte daarvoor op "ROAMING questions" op dezefde pagina als waar de bundel wordt aangeboden. Daar staat heel duidelijk de eerste vraag "In which EU countries/Territories can I make calls, send text messages or use mobile data with Lebara Mobile at the same rates as at home in the Netherlands? Without additional roaming charges!". Als antwoord wordt daarop door Lebara gegeven: "In the following EU countries/Territories you can make calls, send text messages or use mobile data with Lebara Mobile+data bundles at the same rates as at home in the Netherlands with effect from May 17, 2017? That means no additional roaming charges!" Voor de goede orde, het land Spanje staat in die lijst van landen/territories van waaruit de bundel gebruikt kan worden en dus naar Thailand kan worden gebeld binnen het gebruik van de bundel.
Met een gerust hart maakte ik vervolgens een kort durend telefoontje (nog geen 4 minuten van nog bijn 500 minuten die ik tegoed had) vanuit Spanje naar Thailand (welk land is inbegrepen in de bundel die ik had aangeschaft). Tot mijn grote vebazing werd mij daarna een bedrag van ruim 14 Euro in rekening gebracht. Ik belde vervolgens met Lebara waar ik, van een overigens vriendelijke dame, te horen kreeg dat dit telefoontje ondanks de hierboven geciteerde tekts niet onder mijn bundel valt. Men kon mij, ook na ruggespraak met hun zogenaamde backoffice, niet uitleggen waarom het niet was inbegrepen; alleen dat dit hun interpretatie was. Dit is zoiets als dat ergens staat dat "een plus een twee" is maar dat iemand maar blijft beweren dat zij toch echt vinden dat het "3" moet zijn. Lebara weigert mij nu het teveel in rekening gebrachte bedrag van bijna 15 Euro terug te betalen terwijl hun website duidelijk is dat mijn telefoontje was inbegrepen in de bundel. Ik ben niet gediend van dit soort praktijken. Men behoort na te komen wat wordt beloofd op hun website en zou graag het teveel in rekening gebrachte bedrag terug krijgen.

het teveel in rekening gebrachte bedrag van 14,87 terug te boeken

Ben
    inmiddels is het in rekening gebrachte bedrag van 14,87 terugestort op mijn beltegoed. Ik heb nog even teruggebeld (40 minuten in de wacht gezet) maar niemand wil mij bevestigen dat ik bij een volgend telefoongsprek vanuit een land dat op de roaming lisjt staat naar een land dat in mijn bundel zit niet weer hetzelfde probleem zal krijgen. Wat zou het toch fijn zijn als de klantenservice van Lebara efficient zou communiceren.

Ook een klacht indienen over Lebara Mobile?