Klacht Lebara Mobile: Problemen bij opzeggen contract - overeenkomst klopt niet met gevraagde abonnement

RietvdEnde

In juni 2019 overgegaan van Vodafone naar Lebara, omdat mijn abonnement was afgelopen.

Bewust voor Lebara gekozen, omdat ik al wist dat ik in maart 2020 naar het buitenland zou verhuizen. De mogelijkheid bij Lebara om maandelijks je abonnement op te zeggen was dus de reden dat ik overstapte.

Nu heb ik mijn abonnement in de winkel afgesloten met een medewerker, waar ik duidelijk bovenstaande aan had verteld. Nu probeer ik vanochtend mijn abonnement op te zeggen, en krijg ik te horen dat ik vast zit aan een volledig 2-jarig abonnement!

En ja hoor, ik lees mijn contract voor het eerst door na het afsluiten, en er staat inderdaad 24 maanden op in plaats van 1 maand...
Ik weet het, ik had ter plekke mijn contract duidelijker moeten lezen en het aanstippen. Maar ik ging er te goede trouw van uit dat alles wat wij besproken hadden, gereflecteerd zou worden in mijn contract. En ik zal er vast overheen gelezen hebben bij het 'gauw even tekenen' in de winkel.

De klantenservice is uiterst onbeleefd wanneer ik bovenstaande uitleg, en nu moet ik mijn abonnement gaan afkopen voor een dure prijs, aangezien ik nog geen jaar bij Lebara zit.

Uiteraard had ik nooit gewillig een tweejarig abonnement willen afsluiten, voor de 9 maanden die ik nog maar in NL zou zijn.

Ik zou graag erkenning willen voor het feit dat ik bij het afsluiten van het abonnement verkeerd ben geholpen door de medewerker, en zien dat mijn abonnement teruggedraaid wordt naar een maandelijks opzegbaar abonnement (of ik tenminste zonder extra betaling alsnog vroegtijdig mijn abonnement kan opzeggen).

Ook een klacht indienen over Lebara Mobile?