Klacht Lecturama: zogenaamde betalingsachterstand

Anoniem

In juli 2012 pakket ontvangen van een traction avant, dit per ommegaande teruggestuurd, tevens vervolgzendingen opgezegd. krijg nu aanmaningen om pakketen te betalen.
Wordt nu zelfs tot onze grote schrik een incassobureau opgezet.
Iets wat men niet heeft kan men toch niet betalen!! Het gaat inmiddels om een bedrag van
€121,80. Dit bestaat voor het grootste deel uit administratie en incassokosten. Heel veel correspondentie over gevoerd, wij moesten onderzoek bij Post NL doen, maar dat moeten hun ook want wij hebben pakket 2 teruggestuurd, maar pakket 3 nooit ontvangen. wij voelen ons machteloos, maar zien dit wel graag opgelost en niet op bovenstaande manier, dus betalen.

Wil niet betalen voor iets wat niet geleverd of teruggestuurd is, n.a.v. reactie, een verzendbewijs is niet meer in ons bezit, retourzending was 9 juli 2012, maar wat te doen met pakket 3,wordt ook aan ons doorberekend, verzonden op 23 juli 2012, maar nooit ontvangen.

Lecturama
    Geachte heer Pietersma,U heeft van ons een kennismakingspakket en een vervolgzending ontvangen.
    U geeft in uw eerste schrijven aan dat u het vervolgpakket geretourneerd heeft.
    Wij hebben u herhaaldelijk verzocht om een kopie van het verzendbewijs omdat wij het pakket niet retour hebben ontvangen.
    Hier heeft u niet meer op gereageerd.
    Zodra u een kopie van het verzendbewijs aan ons stuurt kunnen wij het dossier bij het incassobureau sluiten.Met vriendelijke groet,
    Anoniem
    Bedankt voor het antwoord,verzendbewijs niet meer in ons bezit, maar wat te doen met pakket 3 verzonden op 23 juli 2012, door ons nooit ontvangen, maar wel doorberekend, zal er van jullie kant ook een onderzoek ingesteld moeten worden,waar het pakket gebleven is. Als jullie aantonen dit te doen , doen wij het ook
    Lecturama
    Geachte heer Pietersma,Het 2e pakket welke u heeft ontvangen bestaat uit 2 termijnen, 1 termijn van € 26,83 (dit is € 19,88 + € 6,95 verzendkosten) en 1 termijn van 19,88.
    Het is niet mogelijk dat u het pakket op 9 juli 2012 heeft retour gestuurd, wij hebben het pakket op 10 juli naar u verstuurd.
    Wij verzoeken u nogmaals een onderzoek te doen bij PostNL.Met vriendelijke groet,
    Anoniem
    De faktuurdatum staat op 09-07-2012 en het pakket is per ommegaande teruggestuurd. Helaas hebben wij besloten om toch een onderzoek in te stellen, maar het moet ons wel van het hart, we zien meer zulke klachten op internet, gaat het dan altijd mis bij de cliënt!!
    Lecturama
    Geachte heer Pietersma,Wij wachten de uitslag van het onderzoek af.
    De factuurdatum is niet het zelfde als de ontvangst datum.
    U geeft aan dat het altijd mis gaat bij de cliënt, dit klopt niet helemaal.
    Wanneer het mis gaat bij/voor het bedrijf zal u dat minder snel op internet lezen.
    In dit geval is het mis gegaan bij het retourneren, dit is vervelend voor u maar ook voor ons als bedrijf.
    Wij gaan er van uit dat we dit probleem op de juiste manier kunnen oplossen.
    Wij verzoeken u contact op te nemen met het incasso bureau wanneer u de uitslag heeft ontvangen van het onderzoek zodat het dossier direct gesloten kan worden.Met vriendelijke groet,
    Anoniem
    ik vind het nog te vroeg om dit als afgehandeld te zien, wij hebben tot op heden nog geen reactie van Post NL, wat te doen als die zeggen, we kunnen het pakket niet traceren, begint het touwtrekken weer opnieuw. Dit zijn wij zo langzamerhand zat, zo zijn we al een paar maanden bezig.
    Wij willen sowieso een eerste reactie van Post NL.
    Lecturama
    Geachte heer Pietersma,Wij wachten graag het onderzoek af.Met vriendelijke groet,
    Lecturama

Ook een klacht indienen over Lecturama?