Klacht Lefier: Lefier maakt huurders liever kapot dan hulp te bieden!!!!

olem67

Een jaar geleden aangegeven dat we ons zorgen maakten over het ventilatiesysteem aan de heer Terpstra van Lefier maar hier werd lacherig op gereageerd en geantwoord dat het systeem prima zou werken .Op onze vraag of er toch even naar gekeken kon worden werd ook afwijzend gereageerd.
Nu na een jaar krijgen we ineens een brief dat er een standen bakje moet worden aangebracht en dat we vooral niet meer gebruik mogen maken van de instellingen van het systeem.Nu wordt zelf gezegd dat het een gevaar voor de gezondheid vormt als we dit bakje niet zouden installeren en het systeem (waarschijnlijk op de fabrieksinstellingen) aanpassen.
Omdat we zitten te wachten op een andere woning omdat deze woning compleet onleefbaar is voor ons door de aanhoudende hitte (zelf in de winter) hebben we het geweigerd en ook omdat we compleet worden genegeerd en zelfs zijn geblokkeerd zijn door Lefier omdat we het gore lef hadden om hulp aan hun te vragen .En het ergste is nog dat we deze woning hebben aangenomen met de belofte dat er een container voor de hoofdingang zou worden geplaatst en dat de kans dat deze woning te heet zou worden in de zomer nihil zou zijn want hij was immers goed geïsoleerd.Maar zodra de zon een beetje schijnt loopt de temperatuur wel heel erg snel op.
Nu willen ze een standenbakje plaatsen want de luchtvochtigheid in de woning is volgens hun te laag ? Onze luchtvochtigheid is tussen de 90 en 100 met een geijkte meter gemeten,hoezo laag?
Deze feiten weten we alleen omdat Lefier alleen communiceert via een advocaat en ons niet eens de kans bied om te reageren (geblokkeerd en zo) en dan nog doodleuk verkondigen dat we niet reageren op hun brieven ?
Nu zijn we dus ineens slechte huurders omdat we de bereidwilligheid om mee te werken logischerwijs zijn verloren omdat we niet worden gehoord laat staan worden geholpen.
Nogmaals u heeft de hulpvraag van ons laten escaleren tot een conflict en u verkiest om ons slecht te maken en zelfs te discrimineren .
Wij vroegen alleen om samen tot een oplossing te komen in deze door u veroorzaakte conflict maar u verkiest liever om er met een gestrekt been in te gaan terwijl u wel weet dat u in deze fout zit.

-Zo snel mogelijk bemiddeling voor een geschikte woning of een deel van onze punten terug.
-Dat de (niet noodzakelijke) reparaties aan het ventilatiesysteem worden uitgevoerd zodra we zijn verhuisd .Het gaat om een standenbakje en dit kan wachten tot we weg zijn.(Ventilatie is wel op orde met 24 uur de ramen open moeten houden)
-Excuses van Lefier en met name de heer Terpstra voor het verspreiden van leugens en onwaarheden naar derden.
-Het stoppen van het versturen van dreigbrieven en uw verantwoording eens nemen en hulp te bieden voor een situatie waar ook u schuld aan heeft.
-Reageer eens op hulpvragen en of klachten die er ingediend worden tegen u.

olem67
    Wederom geen reactie ,wanneer gaat u eindelijk eens een oplossing aandragen en niet steeds zo`n kinderachtig gedrag vertonen?

Niet wij zijn slechte huurders ,U bent een zeer slechte woningbouwvereniging .

En dan vermelden het probleem is besproken maar niet opgelost dus .(Als we 6 maanden geen huur gaan betalen en we gaan dit met u bespreken is het ook opgelost ?) Wat een bullshit antwoord.

Lefier staat voor wonen :) ,laat me niet lachen volgens mij staat het voor uw recht is uw huur elke maand betalen maar als er problemen zijn ons vooral niet bellen.

Ook een klacht indienen over Lefier?