Klacht Lefier: Nieuwe huurhuis vol gebreken.
Details
Klacht
Sinds 22 mei is mij verteld dat mijn toekomstige woning klaar voor overname was. Meerdere malen aangegeven dat dit niet het geval was (Aangezien er zichtbaar geen keuken was en de tuin een bende was). Vanaf 22 mei zou ik iedere dag teruggebeld worden.. Telefonisch contact uiteindelijk op 11 juni plaatsgevonden n.a.v. een klachtenbrief persoonlijk naar Lefier. Beloofd dat ze naar de tuin gingen kijken en die netjes zouden maken. Nog geen terugkoppeling over gehad. Het huis zou verder in orde zijn. Sleutel gekregen op 12 juni.Het huis is duidelijk niet in orde: Gaten van 30 cm in de muur, sigaret in de woonkamer uitgedrukt, muren niet vlak en vol schroeven, Afgebroken planken (langs de muren), stickers op planken in kasten, etc (lijst is echt te veel om op te noemen)
Waarom moet ik zoveel moeite doen en waarom zeggen jullie dat dit huis in orde is?
Gewenste oplossing
Ik merk dat de problemen hier wel opgelost worden, vandaar dat ik via deze weg probeer tot een oplossing te komen.Minimale oplossing
- Op z'n minst alle problemen worden verholpen (Een persoon van Lefier komt samen met mij alle gebreken inventariseren) en er wordt actief contact met mij gezocht om de problemen daadwerkelijk te verhelpen.
Mooie oplossing
- Minimale oplossing + Excuses (Voor de slechte communicatie en de stress en de nachten dat ik hier van wakker heb gelegen) + De huur gaat pas in tot het moment dat de gebreken verholpen zijn.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.