Klacht Lefier: Nieuwe huurhuis vol gebreken.

M. Sommeling

Sinds 22 mei is mij verteld dat mijn toekomstige woning klaar voor overname was. Meerdere malen aangegeven dat dit niet het geval was (Aangezien er zichtbaar geen keuken was en de tuin een bende was). Vanaf 22 mei zou ik iedere dag teruggebeld worden.. Telefonisch contact uiteindelijk op 11 juni plaatsgevonden n.a.v. een klachtenbrief persoonlijk naar Lefier. Beloofd dat ze naar de tuin gingen kijken en die netjes zouden maken. Nog geen terugkoppeling over gehad. Het huis zou verder in orde zijn. Sleutel gekregen op 12 juni.

Het huis is duidelijk niet in orde: Gaten van 30 cm in de muur, sigaret in de woonkamer uitgedrukt, muren niet vlak en vol schroeven, Afgebroken planken (langs de muren), stickers op planken in kasten, etc (lijst is echt te veel om op te noemen)

Waarom moet ik zoveel moeite doen en waarom zeggen jullie dat dit huis in orde is?

Ik merk dat de problemen hier wel opgelost worden, vandaar dat ik via deze weg probeer tot een oplossing te komen.

Minimale oplossing
- Op z'n minst alle problemen worden verholpen (Een persoon van Lefier komt samen met mij alle gebreken inventariseren) en er wordt actief contact met mij gezocht om de problemen daadwerkelijk te verhelpen.

Mooie oplossing
- Minimale oplossing + Excuses (Voor de slechte communicatie en de stress en de nachten dat ik hier van wakker heb gelegen) + De huur gaat pas in tot het moment dat de gebreken verholpen zijn.

M. Sommeling
    Contact gehad met R.
    R is met mij door mijn nieuwe woning gegaan om de zaken te bekijken.
    Ik kan zeggen dat ik mij nu serieus genomen voel.
    R gaf toe dat er veel dingen mis waren die niet zo hadden mogen zijn.
    We hebben de prioriteiten besproken en R heeft afspraken met mij gemaakt.

Er worden dingen gemaakt waarvan ik niet had verwacht dat Lefier mij zou helpen. (Denk aan afbrokkelende overloop, nieuwe planken in vaste kast die vol stickers en plaksel zaten etc.).

R heeft excuses gemaakt voor hoe het is verlopen aangaande het contact en heeft mij buiten de regels om een oplossing geboden voor de tuin. Ik vind het heel fijn als mensen buiten de regels om en de standaard procedure kunnen denken voor deze bijzondere gevallen. Ook met oog op hoe het gehele verloop gegaan is.

Ik heb nog geen bericht gehad van afspraken die staan voor de werkzaamheden in het huis. Ik hoop dat dit spoedig zal plaatsvinden. R beloofde mij dat de werkzaamheden in het huis z.s.m. zullen worden opgepakt. De werkzaamheden in de tuin kon 3 weken duren, maar dat is akkoord.

Ik zal de beoordeling afronden als de werkzaamheden in het huis gedaan zijn.

Ook een klacht indienen over Lefier?